خبرگزاری کار ایران

آئین امضای دو نمایشنامه با حضور اصغر نوری

اصغر نوری »ستاره شناس» و «بازی و شکار» را در تماشاخانه سنگلج برای علاقه‌مندان امضا می‌کند.

به گزارش ایلنا، آئین امضای نمایشنامه‌های «ستاره شناس» و «بازی و شکار» با حضور اصغر نوری (مترجم این آثار) روز جمعه 18 دی ماه 1394 ساعت 15 برگزار می‌شود.

نمایشنامه «ستاره‌شناس» نوشته دیدیه ون کولارت، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی است که توسط نشر کوله پشتی و با ترجمه اصغر نوری منتشر شده است.

«بازی و شکار» نیز  از اولین نمایشنامه‌های تألیفی اصغر نوری است که به شکل کتاب و به همت انتشارات مروارید منتشر شده است‌. نوری پیش‌تر نیز نمایشنامه‌هایی چون «هملت به روایت هوراشیو» و «ریچارد سوم از تهران تا تورنن» نوشته و کارگردانی کرده است.

این مراسم در تماشاخانه سنگلج به آدرس خیابان وحدت اسلامی ، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشتع تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

اصغر نوری، دانش‌آموخته رشته زبان فرانسه در مقطع کارشناسی و کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است.

از میان ترجمه‌های منتشر شده نوری در حوزه ادبیات نمایشی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «روال عادی / ترس» نوشته ژان کلود کری‌یر، «پرده آخر» نوشته ژیلبر سسبرون، «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، «ویولون‌هایتان را کوک کنید» نوشته ویکتور هائیم، «سکوت» نوشته پل استر، «مثل خاری در انگشت» نوشته فرانسواز ساگان، «دوچرخه مرد محکوم و سه چرخه» نوشته فرناندو آرابال و «آن زندگی که من به تو دادم» نوشته لوییجی پیراندللو.

کد خبر : ۳۳۶۰۸۱