خبرگزاری کار ایران

اثر جدید برژیت ژیرو در راهِ انتشار

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۵۴۹

یک مجموعه داستان از برژیت ژیرو با نام «عشق زیاد هم قیمتی نیست» در آبان ماه منتشر می‌شود. لحن صریح و بی‌پرده‌ی نویسنده، یکی از ویژگی‌های این کتاب است

اصغر نوری(مترجم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ به دو اثر جدید که در آبان ماه منتشر می‌شود؛ اشاره کرد و گفت: مجموعه داستان «عشق زیاد هم قیمتی نیست» نوشته برژیت ژیرو را در دست دارم که قرار است انتشارات هیرمند آن را منتشر کند. همچنین نمایشنامه‌‌ای به نام «ستاره شناس» از نویسنده‌ی فرانسوی با نام دیدیه ون کولارت را نشر کوله پشتی منتشر می‌کند.

او با اشاره به مجموعه داستان «عشق زیاد هم قیمتی نیست» بیان کرد: این مجموعه یازده داستان دارد که همه‌ی این داستان‌ها درباره‌ی آخرِ یک رابطه‌ی عاشقانه است. راویِ تمام داستان‌ها زن و نگاه، بسیار زنانه است و روایت معمولاً دوم شخص است. کتاب خیلی پرهجم نیست و داستان‌ها کوتاهند.

این مترجم ادامه داد: در واقع می‌توان گفت داستان‌های این مجموعه، کالبد شکافی یک رابطه است از دید زنانه. «عشق زیاد هم قیمتی نیست» سال 2007 جایزه‌ی گنکور مجموعه داستان را به خود اختصاص داده است. نثر ساده و در عین حال خیلی صریح و بی‌پرده‌ی برژیت ژیرو، یکی از بهترین ویژگی‌های این کتاب است.

نوری با بیان اینکه نمایش‌نامه‌ی «ستاره‌شناس» اولین کتاب از یک مجموعه‌ی نمایشی است؛ اظهار داشت: قرار است که نشر کوله پشتی یک مجموعه از نمایش‌نامه‌های داخلی و خارجی را زیر نظر من منتشر کند که این اولین کتاب از آن مجموعه است. این مجموعه شامل صداهای تازه‌ی ایران و جهان خواهد بود و هدف، بیشتر معرفی نویسندگانِ جوان ایران و جهان است.

او افزود: «ستاره‌شناس» برنده‌ی بهترین نمایشنامه‌ی جایزه‌ی تئاتر آکادمی فرانسه شده است. این قصه‌ی یک روانکار است که شیوه‌ی خاصی را برای مداوای بیمارانش به کار می‌برد و هیچ وقت آن‌ها را در مطب خود ملاقات نمی‌کند. او اطلاعات بیمار را می‌گیرد و و دو نفر را به عنوان مکمل انتخاب می‌کند و کاری که رونکاو قرار است انجام دهد را این دو نفر خود به تنهایی انجام می‌دهند. داستان برخورد دو زن است که آمده‌اند به مطلب روانکاوی و درباره‌ی زندگی خود حرف می‌زنند.

نوری ادامه داد: با صحبت‌های این زنان درباره‌ی زندگی خود، متوجه می‌شویم در زندگی هرکدام از این زنان، مردی وجود دارد با نشانه‌هایی یکسان. در پایان نمایشنامه می‌فهمیم که مردی که زنان از آن صحبت می‌کردند، خودِ روانکاو است که ملاقات این زنان را با هم ترتیب داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز