خبرگزاری کار ایران

خسرو سینایی:

جزیره رنگین شاد‌ترین فیلم من است

اکران افتتاحیه و آیین ‌دیدار با عوامل فیلم سینمایی جزیره رنگین شب گذشته دوشنبه ۷ دی ماه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایلنا، خسرو سینایی کارگردان فیلم جزیره رنگین در این مراسم گفت: این فیلم شاد‌ترین فیلمی است که در دوران کاری خود درطی ۴۸ سال ساخته‌ام و این شاد بودن چه در زمان ساخت و چه در زمان بعد ازآن وجود داشته است.

وی ادامه داد: ما بسیار زشتی‌ها را دیده‌ایم و در بسیاری از فیلم‌ها نیز زشتی‌ها نشان داده شده‌است اما زیبایی نیز وجود دارد و ما به جای اینکه در این فیلم بگوییم زشتی‌ها را از بین ببرید گفته‌ایم که زیبایی نیز هست و باید به آن توجه کرد.

سینایی با تاکید بر اینکه در فیلم جزیره رنگین تلاش کرده نیمه پرلیوان را نشان دهد گفت: سعی کردم در فیلم دائم نگویم که چرا دولت این کار را کرد و یا فلان کار را نمی‌کند تا وضع درست شود بلکه آدمی را نشان داده‌ام که آستین بالا می‌زند وبه یک جزیره می‌رود و با کارهایی که می‌کند سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جزیره را ارتقاء می‌دهد.

کارگردان جزیره رنگین با اشاره به اینکه احمد نادعلیان الهام بخش این فیلم بود گفت: فیلم جزیره رنگین یک فیلم مستند نیست و ما فقط ایده‌ها را از ایشان گرفته‌ایم تمام حرف فیلم این است که هر کدام از ما می‌توانیم در محدوده خود با امکانات خودمان جامعه اطرافمان را بسازیم و دائم نگوییم که همه جیز باید به دست دولت حل شود.

وی با اشاره به بازتاب نمایش فیلم در کشورهای دیگر گفت: زمانی که جزیره رنگین در کشورهای دیگر به نمایش در می‌آمدهمه از آن استقبال می‌کردند و از من می‌پرسیدند که چگونه می‌توان به جزیره هرمز رفت امیدوارم با حل شدن چالش‌ها مشکلات گردشگری نیز حل شود.

سینایی با دعوت از بازیگران و عوامل ساخت فیلم به روی صحنه گفت: من آدم بسیار ثروتمندی هستم اما ثروت من پول نیست بلکه دوستانی هستند که طی سال‌ها همیشه به من لطف داشتند و به من کمک کردند تا فیلم‌هایم را بسازم و اگر من می‌خواهم تا لحظه آخر فیلم بسازم به کمک این دوستان است.

سینایی با دعوت از خانم دهقان مشادی همسر احمد نادعلیان گفت: ایشان بازیگری بود که حساسیت زیادی داشت و به من ثابت کرد که بین استفاده از نابازیگر و کسی که تحصیلات دارد و به کارش دقیق است تفاوت زیادی وجود دارد.

وی از مهدی احمدی برای حضور در روی سن دعوت کرد و افزود: من با مهدی احمدی از سال ۶۹ و در ساخت فیلم کوچه‌های عشق آشنا شدم و ایشان بعد از آن همکاری با اصالت و نجابت همکاری با من را پذیرفت و در فیلم‌های دیگرم حضور پیدا کرد هر چند ایشان علاوه بر بازیگری یک هنرمند بزرگ است و با موسیقی و نقاشی نیز آشنایی دارد.

سینایی از علی لقمانی فیلمبردار و علیرضا کریمی تدوینگر و صدا گزار فیلم برای حضور به روی سن دعوت کرد و گفت: لقمانی از جمله آدم‌هایی است که تمام مسئولیت کار را قبول می‌کند و فیلم را برای خود می‌داند و همیشه به دنبال کامل‌تر شدن و بهتر شدن است. علیرضا کریمی نیز فرد کار بلدی است و بسیار در کار خود ماهر است.

سینایی با دعوت از الهام کریمی به روی سن گفت: الهام کریمی در جزیره هرمز همه تیم ما را اداره می‌کرد و روحیه وی و این تیم هرگز فراموش نشدنی است و آرزو می‌کنم این فیلم روزی به جزیره بوشهر و بندرعباس برود. همچنین من باید از حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت این فیلم تقدیر کنم.

در این مراسم افرادی همچون اکبرزنجانپور، محمد علی نجفی، مهرداد اسکویی، فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، فرامرز روشنایی، منوچهر طیاب، اکبر عالمی، احمد مسجد جامعی، علیرضا تابش و جمع زیادی از اساتید و هنرمندان سینما حضور داشتند.

 فیلم سینمایی جزیره رنگین به کار گردانی خسرو سینایی و با حضور مهدی احمدی، عبدالرسول دریاپیما، طیبه دهقان منشادی، محمد سلامتی، نرگس هرمزی ساخته شده است.

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده تهیه کننده و کار گردان: خسرو سینایی، دستیار کارگردان: سید منصور بنی هاشمی، مدیر تولید: مجید کریمی، مدیر فیلمبرداری: علی لقمانی، تدوین: علیرضا کریمی، آهنگساز: لوریس چکناوریان، طراحی و ترکب صدا: علیرضا کریمی، پخش: گروه سینمایی هنر و تجربه.

کد خبر : ۳۳۳۸۷۳