خبرگزاری کار ایران

ایوبی با حضور در غرفه ایلنا مطرح کرد:

آخرین وضعیت vod، شورای عالی سینما و صندوق بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۸۴

رئیس سازمان سینمایی با حضور در غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد ما از نقد استقبال می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم به جز خانه سینما گروه دیگری صنف دیگری تشکیل دهد.

حجت‌الله ایوبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره آخرین وضعیت vod گفت: درحال گرفتن مجوزهای لازم از شورای عالی مجازی و انجام هماهنگی با وزارت ارتباطات هستیم. همچنین جلسات کارشناسی انجام شده و آیین‌نامه‌ها نیز نوشته شده است.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که از طریق این سیستم قرار است پخش شود؛ آماده شده و در چند نقطه به صورت آزمایشی اجرا شده و مراحل سخت این طرح نیز طی شده است.

ایوبی ادامه داد: یک سوء‌برداشت‌هایی درباره vod مطرح شده که درست نیست. مثلا اینکه مسئولان صداوسیما تصور می‌کنند vod رسانه است؛ درست نیست بلکه یک شبکه مجازی برای فروش فیلم است.

وی درباره انتقاداتی که به تازگی توسط گروهی مطرح می‌شود و اینکه آنها در زمان مدیریت سابق نقش بیشتری در سینما داشتند، گفت: اینکه ما در سینما توقع داشته باشیم هیچ‌کسی منتقد  نباشد انتظار خوبی نیست. مهم این است که ما به عنوان مدیریت سینما معقول و درست عمل کنیم و افق دورتر را ببینیم و به حاشیه‌ها توجه نکنیم.

ایوبی افزود: طبیعی است که یک سینماگر اول منافع خودش و فیلمش مهم باشد اما این ما هستیم که باید افق‌های بلندتر را ببینیم و از آنجا که چشم ما به این افق است خیلی از حرفها و انتقادات را مقطعی می‌بیینم.

وی ادامه داد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که در صندلی پدری سینما نشسته‌ایم و اهالی سینما فرزندان ما هستند و رفتار ما از ابتدا اینگونه بوده و اصلا قائل به این نیستیم کسانی که در تیم قبلی مدیریت سینمایی فعال‌تر بودند امروز نباید فعال باشند.

ایوبی افزود: ما هرگز بر این اساس که عده‌ای فقط براساس دوستی با ما امکانات بیشتری بگیرند عمل نکرده‌ایم و آماری که به تازگی منتشر کردیم؛ گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: از ابتدا ما اعلام کردیم که یک نظام جمهوری اسلامی داریم و یک خانه سینما و اینکه در مقابل خانه سینما اصناف جدید تشکیل شود و پرچم جدیدی بالا برود را قبول نمی‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: به زودی کتابچه‌ای عرضه می‌شود که وضعیت سینما در دنیا و در ایران کاملا نشان داده شده است. در این کتاب معلوم شده وضعیت سینما در ده سال گذشته چگونه بوده است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند وضعیت اکران سینما و مخاطبان نسبت به سال‌های گذشته خوب نیست؛ درست نیست. ما باید به روندها نگاه کنیم. ما در سال‌های گذشته در همه بخش‌ها رشد داشتیم و نمودار رشد بسیار بالاست. حال انکار کردن کار آسانی است. ما نمی‌توانیم انکار آنها را بپذیریم و باید به رشدمان افتخار کنیم.

وی درباره تغییر وضعیت فعالیت موسسه رسانه‌های تصویری گفت: بخشی از اهدافی که پیش از این درباره موسسه رسانه‌های تصویری تعریف شده بود، محقق شده و قرار است بحث vod و تنظیم بازار شبکه نمایش خانگی توسط این موسسه انجام شود. تمرکز این موسسه روی بخش ‌بین‌الملل و جنشواره‌های سینمایی بیشتر می‌شود.

ایوبی درباره وضعیت صندوق بیمه بیکاری گفت: گام‌های خوبی برای تاسیس این صندوق برداشته شده و پیشنهادی که هم اکنون مطرح شده پیشنهاد بسیار خوبی است. آیین‌نامه‌های اجرایی نیز نوشته شده. حتی درباره درآمدهای ثابت نیز برنامه‌ریزی شده است. ولی فعالیت این صندوق نیاز به یک پول اولیه دارد که این پول اولیه تاکنون واریز نشده و دلیل آن این است که دولت در دوسال گذشته سال‌های سختی داشته است. امیدواریم در دوره جدید گشایش اعتباری برای این صندوق فراهم شود.

ایوبی افزود: حدود 17 میلیارد تومان بودجه اولیه برای راه‌اندازی این صندوق نیاز است.

وی درباره شورای عالی سینما نیز گفت: تلاش داریم شورای عالی سینما به گونه‌ای تشکیل شود که تمامی دستورات اجرایی شود زیرا شورای عالی سینما در دوره گذشته دستوراتی داشت که اجرایی نشد و هیچ کدام از مصوبات عمل نشد. اگر آن مصوبات عمل می‌شد امروز وضعیت بهتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز