خبرگزاری کار ایران

شکایت وکیل آذری زبان از صداوسیما؛

فیتیله؛ سرافراز و جعفری جلوه را به دادگاه می‌کشاند

یک وکیل دادگستری آذری زبان به دلیل توهین برنامه فیتیله در روز جمعه پانزدهم آبان ماه به آذری زبان‌ها، علیه سرافراز، جعفری‌جلوه، کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه در شعبه 4 بازپرسی دادسرای رسانه طرح شکایت کرد.

جعفر افشارنیا؛ وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که علیه سازندگان برنامه «فیتیله» در شعبه 4 بازپرسی دادسرای رسانه طرح شکایت کرده‌ام؛ گفت: من به عنوان یک شخص حقیقی آذری زبان علیه محمد سرافراز (رییس سازمان صدا و سیما)، محمدرضا جعفری جلوه ( مدیر شبکه دو سیما)، محمد مسلمی (کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله) و علیرضا آقایی (تهیه کننده برنامه) شکایتم را تنظیم کرده‌‌ام.

وی ادامه داد: این شکایت تحت دو عنوان توهین و تشویش اذهان عمومی – ماده 608 و 698 قانون مجازات اسلامی ـ تنظیم شده است.

افشارنیا با اعلام اینکه مهدی دواتگری (نماینده مراغه و عجب شیر) نیز شکایت دیگری را تنظیم کرده است، ادامه داد: پخش این برنامه از رسانه ملی موجب اعتراض چند استاندار، نماینده مجلس و ناراحتی بسیاری از آذری‌زبانان شده است و من نیز به جهت شغلم و به عنوان شاکی خصوصی این حق را در مراجع قانونی تعقیب می‌کنم.

وی؛ طرح این شکایت‌ها را به دلیل نقش بازدارندگی عنوان کرد و درباره دیگر دلایل آن گفت: هدف این است که در وهله اول امید بین کسانی که رنجیده‌اند؛ ایجاد شود که این توهین در نهادهای قضایی پیگیری می‌شود همچنین جلوی اعتراضات گرفته شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: عده‌ای هستند که حقشان را از طریق شورش و اعتراض دنبال می‌کنند اما بنده به نهادهای حقوقی اعتماد دارم و با طرح شکایتم سعی بر جلوگیری از تکرار چنین برنامه‌هایی دارم.

افشارنیا در پایان گفت: پیش از این هم شاهد توهین‌هایی این چنین بوده‌ایم اما این برنامه غیرقابل اغماض بود. تا آن‌جا که مسئولان صداوسیما خود مجبور به عذرخواهی شدند.

47

کد خبر : ۳۲۰۵۲۸