خبرگزاری کار ایران

مخالفت ۲۸ اتحادیه و تشکل چاپ با افزایش تعرفه کاغذ در قالب نامه منتشر شد

اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران تهران، صنف صحاف تهران و انجمن دیجیتال ایران به همراه ۲۴ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ سراسر کشور در نامه‌هایی جداگانه، با پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ با افزایش ۱۱ درصدی تعرفه واردات کاغذ مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نامه‌های ۲۴ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ سراسر کشور و همچنین اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران، صنف صحاف تهران و انجمن دیجیتال ایران در اعتراض به افزایش تعرفه‌ی واردات کاغذ که در اختیار ایلنا گذاشته شده است به شرح زیر است:

بسمه تعالی

صورتجلسه مورخ ۲۶/۷/۹۴

موضوع: تعرفه واردات کاغذ تحریر و چاپ

جلسه بررسی تبعات افزایش نرخ تعرفه واردات کاغذ تحریر و روزنامه با حضور مسئولیت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و جمعی از کارشناسان صنایع چاپ، نشر و بسته بندی در تاریخ ۲۶/۷/۹۴ ساعت ۱۴ در محل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران برگزار و پس از بحث و بررسی تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

۱ ـ کلیه اعضاء جلسه موافقت و حمایت خود را از تولید داخلی و ضرورت توجه به حفظ اشتغال موجود در همه زمینه‌ها اعم از: کاغذ، مقوا، چاپ، نشر و بسته بندی با استفاده از راهکارهای منطقی اعلام نمودند.

۲ ـ کلیه اعضاء جلسه مخالفت صریح خود را با افزایش نرخ تعرفه واردات کاغذ چاپ و تحریر به دلیل تبعات جبران ناپذیر آن اعلام داشتند.

۳ ـ مقرر گردید کارگروه ۵ نفره از جمع حاضر مراتب اعتراض تشکل‌های صنفی را طی نامه ای به مراجع ذی ربط از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف ایران تهیه و به امضاء تشکلهای مورد نظر رسانده و ارسال نمایند.

۴ ـ مقرر گردید گزارش کاملی از جلسه مذکور و روند فعالیت کارگروه در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

۵ ـ مقرر شد گزارش چگونگی ارسال نامه و پیگیری‌های به عمل آمده در اختیار اعضاء جلسه و سایر تشکلهای استانها قرار گیرد.

۶ ـ تعداد ۲۴ اتحادیه و تشکلهای صنعت چاپ سراسر کشور کتباً و همچنین اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران، صنف صحاف تهران و انجمن دیجیتال ایران آقای غلامرضا شجاع را جهت پیگیری موضوع فوق الذکر به عنوان نماینده خود معرفی فرمودند.

40

39

این 28 تشکل چاپ و نشر همچنین  کارگروهی پنج نفره را برای ابراز مراتب اعتراض تشکل‌های صنفی مذکور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین روسای کمیسیون‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف ایران، تشکیل داده‌اند تا این مراجع ذی‌ربط نسبت به درخواست‌ آن‌ها اقدام کنند.

 

کد خبر : ۳۱۴۸۱۵