خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

ضرورت اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و بومی به نمایشگاه‌های جهانی

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۱۸۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نفس حضور گروه‌های موسیقی بومی و محلی ایران در نمایشگاه جهانی (اکسپو) میلان مثبت و موثر است چرا که بهترین فرصت برای ارایه هویت ملی و فرهنگی کشورمان به دنیاست.

به گزارش ایلنا؛ سیدرمضان شجاعی کیاسری در مورد تاثیر اعزام گروه‌های هنری بومی و اجرای این گروه‌ها در نمایشگاه جهانی میلان افزود: بعد از پایان نمایشگاه شش ماهه اکسپوی میلان گزارش اقدامات انجام شده بررسی و در آن زمان می‌توان اظهار نظر کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود ادامه داد: بایستی نسبت به هزینه‌های صورت گرفته در این اعزام‌ها و میزان تحقق انتظارات و اینکه حضور گروه‌های موسیقی سنتی و بومی ما چقدر موثر بوده کار پژوهشی انجام شود، این داوری کمک می‌کند تا در اعزام‌های بعدی به ویژه در چنین فضاهایی که به دلیل حضور میلیون‌ها مخاطب از سراسر دنیا بسیار استراتژیک است برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم، اما در هر حال نفس حضور ما در این نمایشگاه جهانی مهم بسیار مفید است.

نایب رییس شورای نظارت مجلس بر صدا و سیما در مورد نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی و باز پخش اجراهای موسیقی سنتی و نواحی ایرانی در نمایشگاه‌ها و صحنه‌های جهانی همچون اکسپوی میلان گفت: رسانه ملی دارای محدودیت‌هایی در پخش برخی برنامه ها است ولی با وجود تعدد کانال‌های برون مرزی می‌توان با باز پخش این برنامه‌ها اثر بخشی بیشتری در خارج از کشور داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی خانه ملت در ادامه اذعان کرد: با وجود حضور گروه‌های موسیقی پاپ در کشورمان و پیشرفت‌های فنی این موسیقی در سال‌های اخیر، ضرورت بر اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و بومی کشور به نمایشگاه‌های جهانی است چرا که این گروه‌ها می‌توانند بیانگر هویت ملی و فرهنگی کشورمان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز