خبرگزاری کار ایران

اجرای ۲ قطعه از آهنگساز ایرانی در فستیوال خارکفسکی اسامبلی

فستیوال خارکفسکی اسامبلی امسال میزبان دو اجرا از آهنگساز جوان ایرانی؛ احسان توکل است. توکل قطعه هدیه برای اسکارلاتی و قطعه پرلود و فوگ از باخ را در این مراسم اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فستیوال خارکفسکی اسامبلی که ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد٬ هر ساله در آخر ماه سپتامبر در شهر خارکوف برگزار و هرساله در یادبود یک یا چند آهنگساز به اجرای آثار آنان می‌پردازد.

این فستیوال امسال به یاد سه آهنگساز دوره باروک (سکارلاتی؛ هندل و باخ) برگزار می‌شود و در آن دو اثر با ترانسکریپسیون و ارکستراسیون (برداشت و تنظیم برای ارکستر) توسط آهنگساز ایرانی احسان توکل اجرا می‌شود.

قطعه هدیه برای اسکارلاتی که براساس سه سونات از این آهنگساز دوره باروک برای ارکستر سمفونی تنظیم شده در ۲۵ سپتامبر و همزمان با افتتاحیه این فستیوال و همچنین قطعه پرلود و فوگ از باخ با تنظیم  برای ارکستر زهی در دهم اکتبر در این فستیوال اجرا می‌شوند.

احسان توکل سال گذشته نیز با تنظیم اثری از بتهوون در این فستیوال شرکت و قطعه راپسودی برای ویولون و ارکستر را روز ۲۴ می ۲۰۱۵ در حمایت از مردم اکراین با ارکستر سمفونیک دانشگاه کاتلی یووسکی در شهر خارکوف اکراین اجرا کرده بود.

احسان توکل؛ موزیسین جوان ایرانی؛ فارغ‌التحصیل رشته آهنگسازی از دانشگاه کاتلی یووسکی؛ شهر خارکوف در اکراین است.

کد خبر : ۳۰۶۹۸۶