خبرگزاری کار ایران

تصاویر خیال‌انگیر در کنسرت پرفورمنس"تهمورس و ما"

نشست خبری کنسرت پرفورمنس "تهمورس و ما" صبح امروز (دوشنبه 26 مرداد) در تالار وحدت برگزار شد و پورناظری درباره این برنامه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تهمورس پورناظری درباره کنسرت - پرفورمنس "تهمورس و ما" توضیح داد: برنامه پیش‌رو در واقع کاری کاملاً شخصی و درونی است. ابتدا به هیچ وجه اجرای برنامه و کنسرت نبود. ما در تور "چرا رفتی" دوستان و همکارانی را پیدا کردیم که رابطه‌مان فراتر از رابطه کاری رفت و قرار گذاشتیم گهگاه دورهم جمع شویم و بی‌قصد و غرض ساز بزنیم.

او ادامه داد: وقتی به تهران برگشتم؛ متوجه شدم پرتوهای امیدی برای بهبود شرایط موسیقی وجود دارد در نتیجه تصمیم گرفتم امسال خودم را وقف موسیقی  و کارهای زیرساختی کنم اما به تدریج کارها زیاد و پیچیده شد و دیدم حالم خوب نیست. در نتیجه اجرای این کنسرت را در برنامه‌هایم قرار دادم که البته به فرم دیگری انجام می‌شود و با ایده اولیه متفاوت است.

پورناظری در توضیح این کنسرت پرفورمنس عنوان کرد: بخش کوتاهی از کار ادامه فعالیت‌های پیشین من است اما عمده این برنامه تجربیات تازه‌ای را دربردارد که با ترکیب‌بندی سازهای ویولنسل، ویولن، ساز کوبه‌ای، گیتارباس و ساز بادی رنگ‌آمیزی جالبی ایجاد کرده است. موسیقی این برنامه بیشتر فضاسازی و تصویر را دربردارد که ممکن است مخاطبان با بستن چشم‌هایشان وارد فضاهای خیال‌انگیز شوند و موسیقی فیلم ذهن‌شان را بشنوند.

این آهنگساز درباره علت نامگذاری کنسرت پرفورمنس اظهار داشت: برنامه‌ای که ما درنظر گرفتیم نه کاملاً کنسرت است و نه می‌تواند پرفورمنس باشد در نتیجه برای اینکه مخاطبان گمراه نشوند برنامه را کنسرت پرفورمنس نامگذاری کردیم تا مخاطبان بدانند این برنامه تلفیقی از هر دو است.

وی افزود: کارهای تهمورس و ما همگی کارگردانی شده و در چهار پرده روی صحنه می‌رود. در بخش اول نوازدگان روی صحنه حضور پیدا می‌کنند و ما زندگی روزمره آنها را می‌بینیم. هرچند همه کارها تمرین شده اما ما تلاش کردیم تا این روزمرگی در کار حفظ شود. بخش دوم کنسرت پرفورمنس شامل سه پرده است که در پرده اول آهنگسازی روی شعر مولانا را داریم با ترکیب سازهای تنبور و دوکنترباس در پرده دوم موسیقی براساس شعری از سیاوش کسرایی با نام مردی که نه می‌گفت است و بخش سوم شامل تجربه‌های تکراری و تجربه‌های جدیدتر است.

دراین کنسرت پرفورمنس حسین رضایی نوا (کوبه‌ای)، نگار نوراد (ویلنسل)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل و کنترباس)،  تینا جامه‌گری (ویولن و پیانو) و آروین کشیشی (ویلنسل و گیتار) به نوازندگی می‌پردازند. کارگردان هنری این برنامه رضا موسوی است که با طراحی و موسیقی تهمورس پورناظری، یکم و دوم شهریور در تالار وحدت از ساعت 21:45 اجرا می‌شود.

کد خبر : ۲۹۷۹۹۶