خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری اعلام کرد:

مجلس پیگیر حضور غیرقانونی خواننده زیرزمینی در اماکن نظامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: حضور خواننده زیرزمینی در اماکن نظامی و انتظامی و بهره‌گیری از اموال این ارگان‌ها برای ساخت کلیپ، هرچند که محتوا و مضمون ملی داشته باشد، قابل پیگرد و برخورد قانونی است.

 به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، فعالیت اشخاص در عرصه موسیقی و نیز حمایت دستگاه‌ها و نهادها از چنین اقداماتی را منوط به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌داند و معتقد است: اقدام خواننده زیرزمینی و ارگان حامی آن برای انتشار کلیپ بدون مجوز وزارت ارشاد، حرکتی خلاف قانون بوده است.

سیدرمضان شجاعی کیاسری گفت: تلاش برای حضور خواننده‌هایی که بدون رعایت هنجارهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فعالیت می‌کردند یا به صورت زیرزمینی در داخل کشور اقدام به ساخت موسیقی، کلیپ و ترانه می‌کنند، مادامی که مهر تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تولیدات آنها نخورد، خلاف قانون است و بر همین اساس هنرنمایی و هنرمندی این افراد تخلف محسوب می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین افراد و ارگان‌هایی که زمینه اجرا و فعالیت را برای اشخاصی که مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت هنری خود دریافت نکرده‌اند، فراهم می‌کنند مرتکب عمل خلاف قانون شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور خواننده زیرزمینی در اماکن نظامی و انتظامی و بهره‌گیری از اموال این ارگان‌ها برای ساخت کلیپ، هرچند که محتوا و مضمون ملی داشته باشد، قابل پیگرد و برخورد قانونی است.

اخیراً یکی از خواننده‌های زیرزمینی که پیش از این در داخل کشور اقدام به ساخت کلیپ و موسیقی و ترانه بدون مجوز وزارت ارشاد کرده بود، با هماهنگی یکی از ارگان‌های نظامی اقدام به ساخت و انتشار کلیپی برای دفاع از انرژی هسته‌ای کشور کرده است که این اقدام نیز بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

کد خبر : ۲۹۵۷۸۹