خبرگزاری کار ایران

نمایش ستارخان در خانه هنرمندان

فیلم «ستار خان» به کارگردانی علی حاتمی و بازیگری علی نصیریان، عنایت بخشی و عزت‌الله انتظامی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

 به گزارش ایلنا، همزمان باسالگرد نهضت انقلاب مشروطه، یکصد و پانزدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 12 مرداد به نمایش فیلم «ستارخان» به کارگردانی علی حاتمی اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور مهرزاد دانش و کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

ساخت فیلم ستارخان در تابستان سال ۱۳۵۱ در تهران آغاز گردید. برای ساخت سکانس‌های نبرد میان مشروطه خواهان و نیروهای دولتی، بهره‌گیری از شگردهای جلوه‌های ویژه در نظر گرفته شده بود که در آن روزگار کمتر به کار گرفته می‌شد. از این رو از یکی از کارشناسان اروپایی به نام آنتونیو کوریدوری درخواست یاری شد. پس از پایان تصویربرداری لوکیشن‌های تهران، گروه رهسپار تبریز شد. در این میان ارتش نیز در فراهم آوردن نیروها برای سیاهی لشکر و دیگر نیازهای پشتیبانی، کمک چشمگیری را به گروه داشت. برای لوکیشن‌های فیلم در تهران، مسجد سپهسالار، کاخ گلستان و اطراف دماوند برگزیده شد. پروژه ساخت این فیلم در بهمن همان سال به پایان رسید.

در خلاصه این فیلم آمده است: کربلایی علی در جستجوی پناهگاهی در بازار تبریز به ستارخان می‌رسد و هر دو با هم می‌گریزند. اما هنگام فرار به دست نیروهای امنیتی بازداشت و بازجویی می‌شوند. در این میان حیدرخان عمواوغلی تلاش می‌کند آنها را آزاد کند و سپس به تهران می‌روند.

فیلم «ستارخان» به کارگردانی علی حاتمی دوشنبه 12 مرداد ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

کد خبر : ۲۹۴۵۲۳