خبرگزاری کار ایران

آخرین اظهارات درباره حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران:

مشکلات مالی تا سال آینده حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۴۴۱

فرهاد توحیدی (دبیر هیات اجرایی حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران) از بدقولی سازمان سینمایی برای پرداخت پول می‌گوید و در مقابل حیدری خلیلی (قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی) صحبتش این است که هر زمان مقدمه اولیه کار آماده شود سازمان سینمایی آماده پرداخت منابع مالی است.

فرهاد توحیدی (دبیر هیات اجرایی حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره جلسات حساب کمک‌هزینه بی‌کاری گفت: قرار بر این بود روز گذشته جلسه‌ای تشکیل شود و منابع مالی حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران مشخص شود که این جلسه کنسل شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا منابع مالی حساب تامین شده است؟ گفت: دو درصد کل بودجه سازمان سینمایی اولین پولی بود که باید به حساب کمک هزینه بی‌کاری واریز می‌شد؛ اما تا امروز این کار انجام نشده است و سازمان سینمایی می‌گوید پول نداریم.

توحیدی این را هم در ادامه گفت که دلیل این بدقولی را از آقای ایوبی و حیدری خلیلی پیگیری کنید.

دبیر هیات اجرایی حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران؛ درباره دیگر مجراهای تامین مالی حساب نیز گفت: برای جذب منابع مالی با برخی بانک‌ها مذاکراتی داشتیم اما بنابه شرایط اقتصادی، کمبود بودجه کل کشور و انضباط مالی که بر همه حوزه‌ها حاکم است هنوز قول صد در صدی در یافت نکرده‌ایم.     

وی درباره تنظیم آیین‌نامه گفت: مواردی مانند سقف حقوق، مدت زمان بی‌کاری، طول مدت پرداخت محل مناقشه‌اند و برای تصمیم نهایی اصناف درحال رایزنی با اعضای خود هستند.

توحیدی ادامه داد: عده‌ای بر این اعتقادند که باید سقف دستمزد تعیین شود گروهی دیگر می‌گویند باید کف حقوق را مشخص کرد و اشخاصی هم هستند که اعتقاد به تعیین حقوق براساس عرضه‌ و تقاضا دارند.

او با تاکید بر اینکه طبق قول قبلی انتشار آیین‌نامه و فراخوان درروز ملی سینما (21 شهریور) انجام خواهد شد؛ تصریح کرد: ثبت‌نام‌کنندگان باید این نکته را درنظر داشته باشند که ثبت‌نام و انتشار آیین‌نامه به این معنا نیست که اعضا ماه آینده چک بی‌کاری شان را دریافت خواهند کرد.

 دبیر هیات اجرایی حساب کمک هزینه بی‌کاری سینماگران ادامه داد: از زمان تاسیس حساب دوره‌ای حدود یک سال طول می‌کشد که حساب از منابع مختلف پول دریافت کند و منابع مالی خود را تجمیع کند.

او این نکته را هم گفت که در زمان ثبت‌نام مشخص می‌شود هرکدام از اعضا چه زمان می‌توانند از مزایای این حساب بهره‌مند شوند.

 این موضوع که سازمان سینمایی چه زمان دو درصد بودجه سالیانه خود را به حساب کمک هزینه بی‌کاری واریز خواهد کرد را از رمضانعلی حیدری خلیلی (قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی) پیگیری کردیم و او گفت: هیات اجرایی در حال تدوین آیین‌نامه‌هاست که هر زمان بستر لازم برای اجرای کار فراهم شود و زمینه‌های اولیه انجام شود؛ سازمان سینمایی پیگیر مسائل مالی خواهد شد.

او درباره کمبود منابع مالی سازمان سینمایی نیز گفت: با توجه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات و بهتر شدن اوضاع بودجه کشور تا سال آینده مشکلات مالی هم حل می‌شود و سازمان سینمایی به قول‌وقرارهایش عمل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز