خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری دو میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه غیر مجاز آثار سمعی و بصری

دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری از جمع‌آوری دو میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه قاچاق آثار سمعی و بصری در دو ماه اخیر خبر داد و گفت که در این زمینه منتظر حکم قضایی هستیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی ابطحی به عملکرد ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر آثار غیرمجاز سمعی و بصری اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق معضلی است که گریبان سینمای ایران را سال‌ها گرفته و تهیه کنندگان مظلوم و نجیب سینمای ایران برای ساخت فیلم با هزینه‌های سنگینی را متقبل می‌شوند که متاسفانه در برخی مواقع قبل یا بعد از اکران، فیلم‌ها به صورت غیرمجاز کپی و پخش می‌شوند.

این مسوول با اشاره به اینکه برای جلوگیری از این اتفاق و به‌کارگیری ظرفیت‌های اصناف سینمایی تلاش خوبی صورت گرفت، ادامه داد: موسسه ویدیورسانه در برقراری ارتباط با نهادهای نظارتی و نیروی انتظامی فعالیت مناسبی را در این مدت داشته است.

وی در ادامه به دانلود فیلم‌ها به صورت غیر مجاز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و از تهیه‌کنندگان سینما می‌خواهیم اگر مشکلاتی در این حوزه برایشان به وجود آمده آن را مطرح کنند تا حق آنان را ادا کنیم.

این مسوول همچنین تاکید کرد: فیلم‌های سینمایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده‌اند، اگر نمایندگی در ایران داشته باشند، دعوای حقوقی آنها را مطرح می‌کنیم و اگر نمایندگی نداشته باشند از طریق حقوق بین‌الملل، حق تهیه‌کنندگان را پیگیری خواهیم کرد.

ابطحی گفت: سینمای فاخر ما حیف است که درآمدش خوراک قاچاقچیان فرهنگی شود؛ امیدواریم با اقداماتی که صورت داده‌ایم آخرین میخ را بر تابوت قاچاق اقلام هنری بزنیم.

کد خبر : ۲۸۳۲۱۴