خبرگزاری کار ایران

«دست‌های مهربان» در راه جشنواره فیلم کودک

فیلم «دست‌های مهربان» به کارگردانی امیرحسین رضی در جشنواره فیلم کودک به اکران در می‌آید.

به گزارش ایلنا؛ مراحل ساخت فیلم دست‌های مهربان که از بازی دو نفر از کودکان تحت حمایت این بنیاد نیکوکاری در نقش‌های اصلی بهره می‌برد به تازگی به پایان رسیده است.

امیر حسین رضی کارگردان فیلم «دست‌های مهربان» در مورد هدف و نوع نگاه خود از ساخت این فیلم گفت: از ۳ سال پیش قصد شرکت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان را داشتم ولی به دلیل نبود موقعیت مناسب از انجام این کار منصرف شدم تا وقتی که فیلمنامه این اثر با توجه به پیشینه فکری و تجربی‌ام به رشته تحریر در‌آمد و خوشبختانه این پروژه با همکاری و حمایت آقایان تورج حاج رحیمیان و دکتر خلیلیان از مدیران باشگاه ورزشی سپاهان اصفهان به اجرا و بهره‌برداری رسید.

رضی درباره موضوع و داستان این فیلم اظهارکرد: در این فیلم یکی از معضلات اصلی جامعه، یعنی نبود محبت و همدلی اجتماعی به دور از مشکلات همیشگی و تکراری همچون اعتیاد و بیکاری بیان شده است. این اثر تصویرگر خانواده‌ای است که مادر به عنوان سرپرست خانواده برای خرج تحصیل دخترش مشغول به دست‌فروشی می‌-شود و یک پسر کوچک درصدد کمک به این خانواده بر می‌آید. به طوری که مسیر داستان به سمت یک رئال اجتماعی هدایت می‌شود.

کارگردان دست‌های مهربان همچنین درباره نقش بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در این فیلم متذکر شد که حضور دو تن از کودکان تحت حمایت این بنیاد در دو نقش اصلی داستان باعث ایجاد یک فضای معنوی خاص در کار شده است. او همچنین ضمن قدردانی از دکتر شهرام فرجی مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان، دکتر خلیلیان، مرتضی رمضانی، هومن فیروزی و حمید باقری برای حمایت از ساخت این اثر ابراز امیدواری کرد تا آثار بیشتری از این دست تولید شود.

کد خبر : ۲۷۹۲۵۳