خبرگزاری کار ایران

تعریف لیلی گلستان از ممیزی:

دوست ندارند واقعیت را بشنوند

تا واقعیت‌ها را نشنوند در حل آن نیز ناتوانند. به همین دلیل واقعیت‌های تلخ همچنان پابرجاست.

لیلی گلستان در بازدید از غرفه نشر مرکز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار ایلنا گفت: بسیار لذت می‌برم از اینکه می‌بینم مردم کتاب می‌خرند و دست هرکسی کتاب است. امیدوارم در طی سال هم این وضعیت ادامه داشته باشد و تنها به نمایشگاه کتاب بسنده نکنند.

گلستان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب می‌تواند در علاقه مردم به کتاب تأثیرگذار باشد؛ ادامه داد: این اتفاق به شرطی می‌افتد که اجرای بهتری داشته باشد و در محل بهتری برگزار شود. نمایشگاه کتاب باید تسهیلاتی را برای مردم درنظر بگیرد. فکر می‌کنم محدودیت دارند. مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست. به اعتقاد من؛ باید مکان دیگری را برای برگزاری نمایشگاه کتاب درنظر بگیرند. این موضوع را سال‌هاست که همه می‌گویند اما بی‌توجهی می‌شود.

او درباره اثر جدید خود گفت: کتابی به نام «نقاش‌ها همیشه پول داشتند» را در دست ترجمه دارم که حدوداً تا مهر ماه منتشر می‌شود. کتاب حاصل کار یک محقق فرانسوی درباره 13 نقاش معروف است. او بررسی کرده چقدر از قرن شانزدهم تاکنون برای فروختن تابلوها زحمت کشیده شده و چه تمهدیداتی برای فروش تابلوها به‌کار بسته شده است.

گلستان در پایان با اشاره به اینکه ممیزی برای همه ما مشکل‌ساز است؛ بیان کرد: ممیزی چه در مطبوعات و چه در کتاب ایجاد مشکل می‌کند. من هر وقت با مطبوعات مصاحبه می‌کنم، نیمی از آن منتشر نمی‌شود، درحالیکه چیز خاصی هم گفته نشده. در واقع دوست ندارند واقعیت‌ها را بشنوند و این به نظرم درست نیست. تا واقعیت‌ها را نشنوند در حل آن نیز ناتوانند و به همین دلیل واقعیت‌های تلخ همچنان پابرجاست و من از این موضوع بسیار متأسفم.

کد خبر : ۲۷۶۸۳۱