خبرگزاری کار ایران

معاونت فرهنگی و شرکت پست تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه ارسال محصولات فرهنگی و کتاب؛ صبح امروز(22 اردیبهشت) با حضور سیدعباس صالحی(معاون فرهنگی وزارت ارشاد) و مهری(مدیر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی در ابتدای این نشست با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب چند کارکرد شامل تاثیر در فروش کتاب و کمک به اقتصاد نشر، وجوه نمایشگاهی و فعالیت‌های فرهنگی را شامل می‌شود؛ گفت: به این تفاهم‌نامه یک کارکرد دیگر و ضلع چهارمی در نمایشگاه کتاب تهران اضافه می‌کنیم و امیدواریم این اتفاق شروعی باشد برای تحرک و فعالیت صحیح توزیع کتاب در سراسر کشور.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: همانطور که می‌دانید یکی از حوزه‌هایی که در عرصه کتاب و نشر کشور با ‌آن مسئله داریم؛ باعث شده هزینه‌های بالاسری ضروری را به نشر تحمیل کنند. مسئله توزیع و ارسال کتاب به نقاط مختلف کشور است. خدا را شکر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تا به حال همکاری‌های خوبی با ما داشته و این تفاهم‌نامه نیز کمک می‌کند تسهیلات ویژه‌ای از خدمات پست برای ناشران و کتابفروشان مهیا شود. البته چنین برنامه‌هایی و امضای تفاهم‌نامه با شرکت راه و غیره را نیز در دستور کار داریم.

معاون وزیر ارشاد سپس مفاد مهم این تفاهم‌نامه را طی چهار مورد برشمرد و گفت: این تفاهم‌نامه در چهار حوزه فضای مجازی، فضاهای فیزیکی که در اختیار شرکت پست قرار دارد، خدمات ویژه برای ناشران و کتابفروشان ارایه داده است. مهم‌ترین بخش آن یعنی تخفیف ۴۰ درصدی برای ناشران در حوزه محصولات پستی نیز مورد پذیرش قرار گرفته که این مقدار تخفیف واقعاً قابل توجه است و جای تشکر دارد. امیدواریم با این روند جریان توزیع کتاب از لحاظ روانی و قیمت شرایط بهتری پیدا کند.

در ادامه این نشست؛ مدیر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران درباره این تفاهم‌نامه گفت: در کشورهای جهان اول و پیشرفته؛ پست نقش محوری و اساسی کتاب و مطبوعات و محصولات فرهنگی بازی می‌کند. با این تفاهم‌نامه و با این همکاری؛ آغاز جدیدی برای استفاده از خدمات پستی در راه فرهنگ برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از محورهای این تفاهم‌نامه در اختیار قرار دادن غرفه مجازی در وب‌سایت‌های الکترونیکی شرکت پست است تا ناشران و کتابفروشان محصولات خود را در آنجا عرضه کنند و برای ارسال آن به نقاط مختلف کشور از تسهیلات و تخفیف ۴۰درصدی استفاده کنند. همچنین در این تفاهم‌نامه؛ فضاهای فیزیکی که در اختیار شرکت پست قرار دارد؛ می‌تواند محلی برای عرضه کتاب در روستا‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور قرار گیرد. در حوزه چاپ و تجهیز چاپ نیز تمهیداتی درنظر گرفتیم تا با کاهش نیاز به رفت‌و آمدهای غیرضروری برای دریافت مجوز و غیره به ناشران کمک کنیم. ضمن اینکه شرکت پست در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و نمایشگاه‌های استانی حضور دارد و به خدمات به مراجعان و ناشران می‌پردازد.

در پایان تفاهم‌نامه ارسال محصولات فرهنگی میان ارشاد و شرکت پست؛ از سوی سیدعباس صالحی و مهری امضا شد.

کد خبر : ۲۷۶۶۳۸