خبرگزاری کار ایران

پس از حضور چهار ماهه رخ داد؛

خانه تکانی اسماعیلی در معاونت فرهنگی ارشاد

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۴

یوسف افراش، داریوش رضوانی، سردبیر خبرگزاری كتاب و سیدداود سید مومنی در مراسمی تودیع و جانشینان آنها معرفی شدند. اسماعیلی هم تاكید كرد: از رسانه‌ها می‌خواهم عیب وایرادات را به صورت خصوصی به ما منعکس کنند.

ایلنا: مراسمی که ظهر امروز (یکشنبه 24 دی‌ماه) در ساختمان شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد برگزار شد، در حالی كه قرار بود به تودیع و معارفه مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد اختصاص داشته باشد، به مراسم تودیع و معارفه تعدادی از نیروهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اسماعیلی(سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد) در این مراسم، در سخنانی که بیش از یک ساعت به طول انجامید به امانتی بودن مدیریت‌ تاکید کرد و گفت: اگر این پست‌های مدیریتی ماندنی بودند، هرگز به ما واگذار نمی‌شدند، پس باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که دلبسته نباشیم و هر لحظه در انتظار خداحافظی باشیم، چراکه این وظایف مجرایی برای خدمت به خلق است.

او ادامه داد: از روزی که به معاونت فرهنگی آمدم با همکاری تمام دوستان با من که کمترین سواد و تجربه را در مدیریت داشتم، توانستیم اقدامات مثبتی را انجام دهم که این جز با کمک همکارانم امکان پذیر نبود.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به بخشی از اقدامات صورت گرفته در این مدت اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود امکانات توانستیم نمایشگاه‌های استانی را برگزار کنیم و همچنین در نمایشگاه فرانکفورت شرکت کردیم. البته برخی از دوستان تمایل دارند که به حواشی جریان بپردازند، اما باید سعی کرد که کمتر به حاشیه‌ها برویم و به آن‌ها نپردازیم.

او با تاکید بر نقش رسانه‌ها در کمک به سیاست‌های این معاونت توضیح داد: همانطور که اشاره کردم، سعی ما در پرهیز از حاشیه‌هاست و از رسانه‌ها می‌خواهم در این زمینه با ما همکاری کنند و عیب وایرادات را به صورت خصوصی به ما منعکس کنند.

او به طرح‌های پیش روی این معاونت در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: برگزاری کتاب سال، جایزه جهانی و جایزه پروین را دنبال می‌کنیم و امیدوارم همانطور که هفته‌ی کتاب را با شکوه‌تر از قبل برگزار کردیم، در این زمینه‌ها نیز موفق عمل کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین طرح همیار کتاب از جانب ما مطرح شد که سعی در پیگیری و اطلاع رسانی در این مورد داریم. شورای سیاست گذاری صنعت چاپ و صنعت نشر، از دست آوردهای خوب معاونت فرهنگی بود که تصمیم داریم بعد از این نیز بیشتر به آن‌ها بپردازیم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ضمن تشکر از یوسف افراش گفت: ایشان به دلیل اینکه سه سال در پست سرپرستی دفتر امور چاپ وزارت ارشاد بوده‌اند، شایسته این بود که با حکم مدیریت بر این دفتر بازنشسته شوند. به همین دلیل چند هفته پیش طی حکمی از جانب وزیر، سمت مدیریت به وی اعطا شد.

او ادامه داد: آقای علمشاهی نیز که از این پس به عنوان مدیر این دفتر مشغول به کار خواهند بود، پیش از این در حوزه‌ی مسائل دانشگاهی فعال بوده‌اند و امیدوارم که تجربیات ایشان در این بخش نیز مثمرثمر باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به تغییر و تحول در دفتر این معاونت اشاره کرد و گفت: آقای سید مومنی که چندین سال عهده دار ریاست دفتر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بودند، جای خود را با آقای حجازی دادند که سابقآ در نیروی حراست فعال بوده است.

اسماعیلی همچنین خبر از تغییر و تحول در حوزه‌ی سردبیری خبرگزاری کتاب و نشریه‌ی کتاب هفته داد و انصاری را به عنوان سردبیر جدید این خبرگزاری و هفته‌نامه معرفی کرد.

داریوش رضوانی(مشاور اجرایی سابق معاونت فرهنگی وزارت ارشاد) در سخنانی از بی‌خبری خود مبنی برگزاری این مراسم خبرداد و گفت: از مدیران حوزه معاونت فرهنگی تقدیر و تشکر می‌کنم. در زمان تغییر و تحول از معاون قبلی فرهنگی به معاونت جدید، خلائی در این زمینه ایجاد شد که توانستیم این مشکلات را حل کنیم.

او ادامه داد: زمانی که آقای اسماعیلی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد انتخاب شدند، من درخواست کردم که اجازه بازنشستگی من را بدهند. چند ماهی است که به عنوان مدیرعامل تعاونی مسکن مشغول به کار هستم و امیدوارم در این بخش نیز بتوانم خدمت انجام دهم.

او ضمن تشکر از همایون امیرزاده افزود: من قول می‌دهم در هر زمان که نیاز باشد با وی همکاری کنم.

همایون امیرزاده (مشاور اجرایی جدید معاونت فرهنگی وزارت ارشاد) ضمن تشکر از داریوش رضوانی گفت: یکی از بحث‌های من در این حوزه، نوع ارتباط و تکوین بیش از پیش مراجعه کنندگان است در اتاق معاونت اجرایی بر روی همه باز خواهد بود و با کمال میل از حضور هر کسی استقبال می‌کنیم.

او ضمن اشاره به کارگروه کاغذ توضیح داد: کار دراین کارگروه با قوت ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم که مشکلی در این زمینه نباشد. کمتر از یک سال تا پایان کار دولت باقی مانده و ما باید مروری بر تکالیف خود داشته باشیم.

امیرزاده در پایان رسانه‌ها را یار همراه خود دانست و از تقویت همکاری‌هایشان با رسانه‌ها خبر داد.

یوسف افراش(مدیر سابق دفتر امور چاپ وزارت ارشاد) هم در سخنانی از همکاران و تشکل‌های صنفی مرتبط با حوزه‌ی صنعت چاپ تشکر کرد و گفت: این دوستان در سال‌های اخیر کمک‌های زیادی به من کرده‌اند و همکاری صمیمانه‌ای را با ما داشتند.

او به برنامه خود برای دوره بازنشستگی اشاره کرد و گفت: چون به صورت مدام در این مورد از من پرسیده می‌شود باید توضیح دهم که قبل از اینکه وارد کار اداری شوم، در حوزه قرآن مشغول تعلیم بودم. امروز پس از ۳۲ سال خدمت و با توجه به اینکه چند سالی از زمان بازنشستگی من گذشته بود، تصمیم دارم به‌‌ همان شغل سابق خود برگردم.

او ضمن آرزوهای موفقیت برای علمشاهی گفت: انتظار دارم این مسیر با همراهی کل مجموعه با قدرت دنبال شود و صنعت چاپ جایگاه واقعی خود را در بین صنایع پیدا کند.

احمد علمشاهی(مدیر جدید دفتر امور چاپ وزارت ارشاد) در سخنان خود گفت: ما در دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور قرار داریم و این صنعت از قدیمی‌ترین صنایع کشور است صنعت چاپ در تمام دنیا به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع مطرح است، اما هنوز در کشور ما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

او ادامه داد: در این مسیر از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم و دست یاری را به سمت کلیه افراد مرتبط با این حوزه دراز می‌کنم و امیدوارم از ظرفیت‌های دفتر چاپ هم استفاده کامل انجام شود.

او به نقش رسانه‌ها در زمینه ارتقاء صنعت چاپ تاکید کرد و گفت: از آن‌ها می‌خواهم تا در این زمینه به ما کمک کنند چیزی که من تا امروز دیده‌ام، این بوده که توجه به حاشیه‌های صنعت چاپ بیشتر از خود چاپ است باید گفت که فرهنگ و صنعت رشد نمی‌کند مگر با ارتقا صنعت چاپ بسته بندی.

او به تلاش خود بر پیوند عرصه دانشگاه و حوزه صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم این صنعت را که امروز صد در صد وابسته به کشورهای خارجی است ارتقا دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز