خبرگزاری کار ایران

نرم‌افزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب رونمایی شد

نرم‌افزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همزمان با اولین روز آغاز به‌کار نمایشگاه؛ با حضور شهرام‌نیا(قائم‌مقام نمایشگاه) و متولی (رئیس کمینه اطلاع‌رسانی نمایشگاه) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهرام‌نیا در آغاز این مراسم با اشاره به اینکه نبود اطلاع‌رسانی دقیق همیشه یکی از نکات مورد انتقاد درباره‌ی نمایشگاه کتاب بوده است؛ گفت: تلاش ما این بوده که با اطلاع‌رسانی دقیق قبل از نمایشگاه و با استفاده از تکنولوژی‌های روز در حین نمایشگاه؛ اطلاع‌رسانی دقیقی به مراجعان داشته باشیم. این نرم‌افزار و سامانه ثبت‌نام و جستجوی کتاب در سایت نمایشگاه ازجمله امکاناتی هستند که برای این مورد طرحی و راه‌اندازی شده‌اند تا همچون سال‌های گذشته به آمار خانه کتاب که تمام کتاب‌های منتشر شده را دراختیار می‌گذاشت و نه کتاب‌های موجود در نمایشگاه را متکی نباشیم و مراجعان هم داده‌های درست‌تری را استفاده کنند. در مجموع می‌توان گفت چند قدم بزرگ و مثبت برای پیشرفت در اطلاع‌رسانی نمایشگاه برداشته‌ایم.

متولی (رئیس کمیته اطلاع‌رسانی) هم به تغییرات صورت گرفته در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در این نرم‌افزار اطلاعات ناشران داخلی و خارجی و غرفه‌هایشان تا حدود زیادی سرگردانی مراجعان را برطرف می‌کند و سعی شده با این ابزار ارتباط خوبی میان مراجعان؛ مخاطبان و ناشران برقرار کنیم. این مسئله باتوجه به اینکه مصلی محل تخصصی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست؛ بسیار کمک‌کننده است. اساسا با تکیه بر علم روز دنیا اطلاع‌رسانی مجازی و سیستمی؛ از مهمترین ابزارها به‌شمار می‌آید. نرم‌افزاری مذکور نیز این امکان را به مراجعان می‌دهد که با سرعت و دقت بیشتری غرفه‌های  کتاب‌های موردنظر خود را جستجو کنند. همزمان با این رونمایی از فردا شانزده ایستگاه بلوتوث و وای فای؛ امکان دریافت و استفاده از این نرم‌افزار را به‌صورت رایگان به مراجعان می‌دهد. از سوی دیگر حجم این نرم‌افزار نیز بسیار کاهش یافته تا برای استفاده از آن مشکلی برای کاربر به‌وجود نیاید.

واحدی (نماینده شرکت پنجره دوم) به‌عنوان نماینده شرکت طراحی‌کننده نرم‌افزار؛ از دسترس بودن نرم‌افزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه روی پایگاه اپل استور خبر داد و گفت: علاوه بر نرم‌افزار بازار؛ دارندگان سیستم IOS نیز می‌توانند از طریق کارگاه اسپل استور نسبت به دریافت این نرم‌افزار اقدام کنند.

یکی از نکات جالب این نرم‌افزار شبیه‌سازی نقشه نمایشگاه و محل غرفه‌ها روی آن است که دسترسی را برای مراجعان راحت‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

کد خبر : ۲۷۵۴۸۲