خبرگزاری کار ایران

عماد افروغ:

نمایشگاه کتاب تهران یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های اجرایی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۳۴

افروغ اعتقاد دارد؛ صحبت درباره ایرادات نمایشگاه کتاب آسان است اما پرداختن به آن کار سختی است زیرا نمایشگاه کتاب تهران یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های اجرایی کشور است.

به گزارش ایلنا، عماد  افروغ(نویسنده، جامعه‌شناس و سیاست‌مدار) در توضیح وضعیت نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران تنها یک فلسفه اصلی دارد و آن عرضه کتاب برای اهل کتاب و مطالعه است چراکه فرصت مشاهده تمام کتاب‌ها  در یک مکان  بسیار اندک است.

او ادامه داد: در برخی مواقع کسانی که علاقه‌ای به کتاب ندارند نیز به این نمایشگاه می‌آیند و حتی برخی از این افراد به کتاب گرایش پیدا می‌کنند و کتاب می‌خرند که این موضوع قدرت جذب کتاب را نشان می‌دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات نمایشگاه کتاب گفت: فلسفه نمایشگاه نباید درگیر حاشیه شود و فضا همیشه باید مناسب کار فرهنگی باشد اما متاسفانه در سال‌های گذشته مکان برگزاری و حضور چند شرکت، نمایشگاه را به حاشیه برده و راهکار این است که فضای نمایشگاه تغییر کند.

او افزود: معتقدم نمایشگاه کتاب تهران پروژه بسیار سنگینی است و مسئولان نمایشگاه فشار زیادی را تحمل می‌کنند. یکی از دلایل این فشار برگزار نشدن نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی کتاب است که باعث می‌شود تمام تراکم جمعیتی  روی نمایشگاه اردیبهشت ماه باشد.

نویسنده کتاب «اسلام و جهانی شدن» در توضیح رسالت فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران به صورت نسبی رسالت خود را انجام داده است زیرا مردم یکسال انتظار این نمایشگاه را می‌کشند و ذوق بازگشایی دوباره آن را دارند.

افروغ در پایان بیان داشت: بدون شک حضور در نمایشگاه کتاب برای هر فردی لذت بخش است به همین دلیل امسال نیز مانند سال‌های گذشته با چند کتاب به نمایشگاه خواهم آمد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز