خبرگزاری کار ایران

درصورت عدم موافقت حوزه هنری و شهرداری تهران با اکران فیلم؛

"خانه دختر" 11 سالن را ازدست می‌دهد

زمزمه‌های روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر درباره امکان عدم نمایش فیلم سینمایی"خانه دختر" در شرایط کنونی؛ امروز اندکی واقعی‌تر شده و به‌نظر می‌رسد احتمال پیوستن این فیلم به فهرست فیلم‌های ممنوعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شنیده شد فیلم "خانه دختر" به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سینماهای حوزه هنری و شهرداری تهران اکران نخواهد شد هرچند غلامرضا فرجی(مدیر پخش و اکران حوزه هنری) آن را رد کرده اما همین شنیده‌ها حکایت از ارسال پیامک‌هایی با این مضمون دارد که حوزه هنری و شهرداری تهران این فیلم را نمایش نخواهند داد.

غلامرضا فرجی که همزمان سخنگوی شورای صنفی نمایش و مدیر پخش و اکران حوزه هنری‌ست؛ در دومین گفتگوی خود با خبرنگار ایلنا؛ درباره سرنوشت نمایش عمومی "خانه دختر" در سینماهای حوزه هنری گفت: تاکنون قرارداد نمایش هیچ فیلمی برای اکران دوم نوروز ۹۴ در شورای صنفی نمایش مطرح نشده و خانه دختر نیز وضعیتش همین‌گونه است.

فرجی در پاسخ به این سوال که این فیلم پروانه نمایش دارد پس چگونه امکان دارد حوزه هنری آن را نمایش ندهد؛ گفت: حوزه هنوز موضع خود را درقبال این فیلم اعلام نکرده. ابتدا باید وضعیت اکران یک فیلم در شورای صنفی نمایش مشخص شود تا بعد حوزه درباره نمایش دادن یا ندادنش تصمیم بگیرد. این مسئله هم ارتباطی با پروانه نمایش داشتن یا نداشتن یک فیلم ندارد.

اگرچه مسولان شهرداری تهران هنوز موضع رسمی خود در قبال این فیلم را اعلام نکرده‌اند اما به‌نظر می‌رسد موضع‌گیری‌ها و فضاسازی‌ها برای ورود این فیلم به فهرست فیلم‌های ممنوعه بسیار جدی‌ست. و چنانچه نمایش سینمایی آن شدنی هم باشد؛ این فیلم عملا ۱۱ سالن سینمایی متعلق به دو ارگان حوزه هنری و شهرداری تهران را در آستانه‌ی ازدست دادن دارد. زیرا سینماهای ملت، تماشا، راگا، رازی متعلق به شهرداری و سینماهای پیام، بهمن، استقلال، آزادی، فردوسی، شاهد و سپیده در تهران به علاوه تعداد زیادی از سینماهای سراسر کشور متعلق به حوزه هنری‌ست.

فیلم خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی با حضور حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور و رویا تیمیوریان ساخته شده و مسایل پنهان دختران را دست‌مایه‌ی خود قرار داده است.

 شب گذشته در یکی از بخش‌های  خبری صداوسیما چنین مطرح شد که؛ "فیلم «خانه دختر» یکی از فیلم‌های پرحاشیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود که اکثر قریب به اتفاق بینندگان فیلم؛ مضمون آن را غیراخلاقی و برخلاف عرف جامعه ایرانی و اسلامی ارزیابی کردند" تا به این ترتیب بستر ورود فیلم به فیلم‌های ممنوعه بازشود.

کد خبر : ۲۷۱۹۰۷