خبرگزاری کار ایران

گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی علی‌آباد کتول

کلنگ ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون در علی‌آباد کتول استان گلستان هم‌زمان با سال‌روز ولادت حضرت زهرا(س) به زمین زده شد و کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، کلنگ ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع در محوطه پارک شهر علی‌آباد کتول با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این شهرستان به زمین زده شد.

در این مراسم نماینده مردم این شهرستان در مجلس ضمن قدردانی از پیگیری‌های انجام شده از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی تاثیرگذار در رشد جامعه نام برد. وی تصریح کرد: در سال جدید که با بهار فاطمی آغاز شده، ما شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف بودیم  و امیدواریم در زمینه‌های فرهنگی نیز این رشد و پیشرفت را داشته باشیم.

رحمت‌الله نوروزی در ادامه از کانون به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی در زمینه شناسایی و هدایت استعدادهای نسل امروزی یاد کرد و افزود: ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرستان علی‌آباد کتول همواره از دغدغه‌های فکری مسوولان این شهرستان بوده که این امر در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نامگذاری شده تحقق پیدا کرد.

هم‌چنین فرماندار علی‌آباد نیز ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات احداث کانون پرورش فکری در این شهرستان، بر خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در مناطق شهری و روستایی تاکید کرد و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی را نمونه‌ای عینی از عدالت اجتماعی و توجه به مناطق محروم برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش نیز جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان را را بالغ بر 24 هزار نفر عنوان و اظهار امیدواری کرد با گشایش کانون پرورش فکری، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی و مذهبی باشیم. در ابتدای این مراسم عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان، فراهم‌کردن امکانات لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان را از جمله اهداف کانون دانست و از همراهی و همدلی تمامی مسوولان در زمینه ایجاد مرکز فرهنگی هنری در علی آباد کتول به عنوان سومین شهرستان استان قدردانی کرد و آن را نمونه‌ی واقعی از هم‌دلی و هم‌زبانی در سال 94 نامید.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با اعتبارات این طرح با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحقق یافته و شاهد گشایش این مرکز تا پایان سال باشیم.

کد خبر : ۲۷۰۰۱۸