خبرگزاری کار ایران

اسکیس‌های عاشقانه در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۹۲

اسکیس‌های عاشقانه عنوان مجموعه شعر جدیدی از رسول رخشاست که نشر چشمه آن را منتشر کرده.

رسول رخشا، پیش از این در مطبوعات ایران فعالیت جدی داشته است و عضو شواری نویسندگان مجله فرهنگی هنری آناهید، عضو هیئت تحریریه مجله‌‌ی الکترونیکی شعر وازنا و نیز از دبیران اجرایی جایزه‌ی شعر نیما در دوره اول بوده است و تا به حال با نشریات گوناگونی در زمینه‌ی چاپ شعر و نقد، گفت وگو و مقاله همکاری داشته است.

کتاب حاضر دومین مجموعه شعر این شاعر پس از "از پشت عینک من" است که در اسفند 1389 توسط "موسسه انتشاراتی آهنگ دیگر" منتشر شده است.

به گفته‌ی شاعر؛ اسکیس‌های عاشقانه، عاشقانه‌های اسکیس شده هستند. فصل عاطفی میان ذهن و زبان که فشرده و سریع به خط درآمده‌اند. عصاره‌ی درنگ‌های پس پشت ذهن که عاری از دروغ‌اند و راستی پنهانی بر دوش دارند. اسکیس‌ها، انجماد ایده‌ی درحال عبورند و کلمات از قطب‌های هم می‌گریزند و اغلب خلق درون هستند با همان اغراق ازلی. اسکیس‌های عاشقانه؛ معنای پنهان در ریخت حروف است، دالی که خودش را به مدلول‌های فراوان دیگر ارجاع می‌دهد تا بتواند حرف‌های ناپیدایش را در اذهان شناور تصویر کند.

از شعرهای کتاب است:

آن که بر در می‌کوبد

لزوما به کشتن چراغ نیامده است

بر در نمی‌کوبد

آن که به کشتن چراغ آمده است.

این مجموعه با 96 قطعه شعر در 113 صفحه؛ در 1000 نسخه و 7500 تومان منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز