خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خبر داد:

ترسیم مسیر توسعه گردشگری ایران و تاجیکستان

ترسیم مسیر توسعه گردشگری ایران و تاجیکستان

در راستای سلسله نشست‌های بررسی نظام مسائل گردشگران ورودی در بازارهای هدف، نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مسلم شجاعی گفت: دومین نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان، به همت دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه، ایرلاین‌ها، تشکل‌ها، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان مرتبط با این بازار در محل معاونت گردشگری برگزار شد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: در این نشست تخصصی، ظرفیت‌ها و مزیت‌های بازار گردشگری تاجیکستان به‌ عنوان کشوری با اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی با ایران مورد بررسی قرار گرفت. 

به گفته شجاعی تحلیل روند تبادل گردشگر میان دو کشور، اقدامات اجرایی انجام‌ شده، چالش‌های موجود در مسیر توسعه روابط گردشگری و راهکارهای افزایش سهم ایران از این بازار در دستور کار نشست قرار داشت.

او یادآور شد: از جمله نکات برجسته این نشست، حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی وارش و سامان بود که نقش کلیدی در توسعه ارتباطات هوایی میان ایران و تاجیکستان دارند. همچنین نمایندگان تشکل‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه بازارهای آسیای میانه نیز با مشارکت در این نشست، دیدگاه‌ها، تجارب و نیازهای میدانی خود را با مدیران دولتی و تصمیم‌گیران حوزه بازاریابی گردشگری در میان گذاشتند.

به گفته مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در بخشی از این نشست، روند رو به‌ رشد ورود گردشگران تاجیک به ایران به‌ویژه پس از لغو روادید دوجانبه و افزایش پروازهای مستقیم، مورد تأکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان همچنین بر ضرورت تقویت تبلیغات هدفمند از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های رویدادمحور، کاهش هزینه پکیج‌های سفر به دو کشور، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری سلامت و زیارت برای گردشگران تاجیک تأکید کردند.

گفتنی است میز گردشگری ایران و تاجیکستان در چارچوب اهداف کلان برنامه هفتم توسعه برگزار شد و از جمله نتایج مورد انتظار آن، افزایش سهم تاجیکستان از کل گردشگران ورودی ایران و تحکیم جایگاه کشورمان در بازار گردشگری تاجیکستان بود.

مقرر است نشست های تخصصی اینچنینی برای حل و فصل کلان موضوعات در سایر بازارهای هدف گردشگری ایران در دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری تداوم داشته باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز