خبرگزاری کار ایران

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» منتشر شد

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» منتشر شد

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی»، تألیف تیمور علی میرزالو و محدثه دولتی، به تحلیل نیازهای مدیران آموزشی در زمینه علوم تربیتی می‌پردازد. این اثر به‌ویژه برای پژوهشگران، کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و پرورش مفید و قابل استفاده است.

به گزارش ایلنا، در این کتاب، به بررسی نقش مدیران آموزشی در فرایندهای تعلیم و تربیت پرداخته می‌شود و اهمیت مدیریت آموزشی در نظام آموزش و پرورش تأکید گردیده است. نویسندگان معتقدند که مدیریت آموزشی یکی از ارکان اصلی در شکل‌دهی و اجرای فرآیندهای آموزشی است و نقش مدیران در بهبود این فرآیندها و دستیابی به اهداف آموزشی، بسیار حیاتی است. آن‌ها همچنین بر این باورند که مدیران باید توانایی سازماندهی مؤثر منابع مختلف، شامل منابع انسانی، مالی و مادی، را داشته باشند تا فرآیندهای آموزشی به‌طور مؤثر و کارآمد پیش برود.

نویسندگان کتاب همچنین بر لزوم ایجاد محیط مناسب برای آموزش و یادگیری تأکید می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها، مدیران آموزشی باید با فراهم کردن تجهیزات و مواد آموزشی، ایجاد شرایط روحی و محیطی مطلوب برای معلمان و دانش‌آموزان، و هدایت صحیح برنامه‌های آموزشی، به تحقق اهداف آموزشی کمک کنند. تصمیم‌گیری‌های مؤثر و سیاست‌گذاری‌های مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش نیز از دیگر محورهای مهم کتاب است.

در این کتاب، همچنین اشاره شده است که مدیران باید از توانمندی‌های خلاقانه و نوآورانه برخوردار باشند تا بتوانند به نیازهای مختلف دانش‌آموزان، معلمان و جامعه پاسخ دهند. آن‌ها باید محیطی ایجاد کنند که در آن آموزش و یادگیری به بهترین نحو ممکن انجام شود و کیفیت آموزش بهبود یابد.

در پایان، نویسندگان تأکید می‌کنند که وجود مدیران ماهر و کارآزموده در سازمان‌های آموزشی ضروری است. مدیران با اتخاذ شیوه‌های مدیریتی صحیح و ایجاد شرایط مناسب می‌توانند از بحران‌ها جلوگیری کنند و در صورت ضعف مدیریتی، موجب افت و بحران در سازمان‌های آموزشی شوند.

کتاب «نیازسنجی مدیران آموزشی در فرایندهای علوم تربیتی» با شمارگان 1000 نسخه، در 158 صفحه و با قیمت 190 هزار تومان در بازار نشر منتشر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز