خبرگزاری کار ایران

آغاز همکاری موزه برادران امیدوار و دانشگاه علم و فرهنگ در سعدآباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۷۱

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با توجه به شعار سال ۲۰۲۴ شورای جهانی موزه‌ها با عنوان، «موزه‌ها برای آموزش و پژوهش» به منظور ارتقای سطح پژوهشی مجموعه، تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علم و فرهنگ برای همکاری و بهره‌مندی دو طرفه از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی امضا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، طی یک نشست رسمی با حضور عیسی امیدوار نخستین جهانگرد و پژوهشگر سفر در ایران، سید حسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، تفاهم نامه همکاری مابین موزه برادران امیدوار که تنها موزه گردشگری ایران به حساب می‌آید و دانشگاه علم و فرهنگ که در حوزه‌های مشترک با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مراکز علمی عالی رتبه به حساب می‌آید، به امضای سید حسین علوی و مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ رسید. 

سید حسین علوی ضمن خوش‌آمدگویی ار فرصت پیش آمده برای همکاری برای هر دوطرف ابراز خوشحالی کرد و گفت: مفتخریم که پس از امضای تفاهم‌نامه از امروز فتح بابی خواهد شد برای همکاری مستمر که خود دریچه‌ای باشد برای بهره‌گیری دانشجویان این دانشگاه از محیط علمی و فرهنگی سعدآباد و در کنار این مجموعه فرهنگی تاریخی هم بتواند از ظرفیت‌های این دانشگاه بهره‌مند شود. 

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه موزه برادران امیدوار و عملیات عمرانی انجام شده در این موزه از عوامل این پروژه عظیم و همچنین نجمه موسوی، مدیر این موزه درباره فعالیت‌های انجام شده قدردانی کرد. 

منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به اهمیت شعار برادران امیدوار (همه متفاوت، همه خویشاوند) و نیز اقدام بزرگ آن‌ها در جهانگردی و شناساندن جنبه‌های کمتر دیده شده اقوام و ملت‌ها به ایرانیان، از این اقدام سترگ قدردانی کرد. 

او اقدامات علمی و پژوهشی عیسی امیدوار جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز برجسته را موجب افتخار جامعه علمی و فرهنگی ایران دانست. 

مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اهمیت مفهوم منظر در گردشگری، گفت: اگر با این دید به موزه‌ها توجه کنیم تا بتوانیم دید مفهومی و عمیق به بازدیدکنندگان ارائه دهیم. 

او امضای تفاهم‌نامه با مجموعه‌های تاریخی را قدمی مهم برای پیوند بیشتر دانشگاه و محیط‌های پیرامونی آن دانست و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه زمینه مناسبی برای حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در مجموعه ایجاد کند. 

قدردانی از اقدام بی‌بدیل برادران امیدوار در عرصه جهانگردی و پیشرو بودن در این حوزه از جمله بخش‌های دیگر صحبت‌های دکتر باصولی بود. 

عیسی امیدوار ضمن ابراز خشنودی از حضور در این مراسم، خاطراتی از سفرهای پژوهشی خود که بعضاً به مقصد مناطق دورافتاده و جوامع بدوی بود، عنوان کرد. توصیه به سفر، نوشتن و مستندسازی در هنگام سفر ازجمله بخش‌های دیگر صحبت‌های عیسی امیدوار برای حاضران در جمع و به‌ویژه دانشجویان بود. 

این تفاهم نامه با موضوع همکاری مشترک در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی و کارآموزی دانشجویان، همکاری در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی و پروژه‌های پژوهشی مشترک و همکاری برای اجرای بازدید علمی و فرهنگی به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز