خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده مستند «قوی دل»:

مردم در سینما رفتن متاثر از فضای تبلیغاتی اطراف خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۶۵۲

سعید الهی گفت: اختصاص یک فضای ویژه برای نمایش برخی فیلم‌های بلند داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن که ممکن است به ظاهر نتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند پاسخ به یکی از نیازهای مهم سینماگران به ویژه فعالان خلاق و اندیشمند است که به دنبال تجربه‌های جدید و نوگرا هستند.

سعید الهی، تهیه‌کننده مستند سینمایی «قوی دل»، فیلم برگزیده جشنواره‌های سینماحقیقت و فیلم فجر ۱۴۰۲ که به تازگی در گروه هنر و تجربه اکران شده است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن برشمردن اهداف تشکیل گروه هنر و تجربه و نمایش عمومی این مستند در این گروه یادآور شد: این مجموعه که از سالهای گذشته تاکنون با عناوین مختلف مبادرت به اکران فیلم‌های خاص می‌کند، در فرایند اکران آثار سینمایی یک ضرورت است که ظرفیت فراگیری بین همه آحاد مردم را دارد.

وی ادامه داد: اختصاص یک فضای ویژه برای نمایش برخی فیلم‌های بلند داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن که ممکن است به ظاهر نتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند پاسخ به یکی از نیازهای مهم سینماگران به ویژه فعالان خلاق و اندیشمند است که به دنبال تجربه‌های جدید و نوگرا هستند.

این کارشناس فرهنگی در عین حال به برخی انحرافات گذشته در مسیر فعالیت این گروه اشاره کرد و تصریح کرد: تمرکز مدیران این گروه در برخی سال‌ها بر روی تعدادی از آثار سینمایی اجتماعی که در پوششی نواندیشانه، اقدام به سیاه نمایی و ترویج ناامیدی و افسردگی در بین مخاطبان خود می‌کردند از جمله خطاهایی بود که الحمدلله با تدبیر مدیران فعلی رفع گردیده است.

وی گفت: جذب مخاطب به آثار خاص قواعد خاص خود را دارد و مانند هر برنامه فرهنگی در درازمدت محقق خواهد شد. لذا متولیان این گروه در شرایط فعلی باید با ترسیم چشم اندازی با محوریت چگونگی گسترش مخاطبان در این مجموعه تلاش کنند.

الهی با اشاره به نقش سازمان‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای کشور در ارتقای اندیشه ورزی جامعه تاکید کرد: مردم در سینما رفتن به شدت متاثر از فضای تبلیغاتی اطراف خود هستند و بی‌شک تعامل رسانه ملی در افزایش پخش آگهی‌های مربوط به فیلم‌های این گروه و نیز شهرداری‌های تهران و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به تبلیغات محیطی آن‌ها، کمک شایانی برای هدایت اقشار مختلف برای تماشای فیلم‌های هنر و تجربه خواهد بود.

این تهیه کننده بطور مشخص در خصوص فیلم «قوی دل» خاطرنشان ساخت: با وجود لطف آقای جبلی (رییس سازمان صدا و سیما) در دستور پخش رایگان ۵۲ نوبت آگهی (تیزر) این مستند در شبکه مستند و تنها ۶ نوبت در شبکه‌های سراسری باید بپذیریم برای عمومیت بیشتر این فیلم‌ها بین مردم نیاز به آگهی‌های بیشتری داریم و از سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز انتظاری معادل همین می‌رود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «میرو» گفت: مستند اخیر ما دربرگیرنده مفاهیم زیرپوستی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که نیازمند دیده شدن و انتقال آن به سطوح مختلف جامعه است و این امر تنها با تعاملات فرهنگی سازمان‌های مرتبط قابل اجرا است.

الهی در پایان خاطرنشان کرد: به باور بنده، اختصاص بودجه‌ای مشخص برای تامین هزینه‌های پساتولید در خصوص اینگونه فیلم‌ها وظیفه تهیه کنندگان و سرمایه گذاران است اما تورم‌های فعلی و هزینه‌های سرسام‌آور تولید مانع از این اقدام حداقل در خصوص فیلم‌های خاص مانند آثار مستند است و ورود دستگاههای فرهنگی می‌تواند یاری بخش دست اندرکاران امر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز