خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خبر داد:

پایش کامل محورهای تاریخی کاشان نشان داد سیل آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۷۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش کامل بناها و محورهای تاریخی کاشان پس از وقوع سیل اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، از محورهای تاریخی و گردشگری کاشان پس از وقوع سیل در دشت این شهرستان بازدید کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی کاشان گفت: با بازدیدی که از مجموعه‌های جهانی و تاریخی همچون باغ فین کاشان، محله باستانی سیلک و خانه‌های تاریخی بروجردی و عامری‌ها داشتم، می‌توان عنوان کرد که کاشان از جذابیت‌های ویژه‌ای برای توسعه پایدار بر محور گردشگری برخوردار است. 

او تصریح کرد: از تمامی محورهای تاریخی که احتمال می‌دهیم در معرض سیل باشد با کمک همکاران اداره کاشان به‌ویژه یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید و خوشبختانه آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است. 

کرم‌زاده ادامه داد: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در محدوده شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نیازمند توجه ویژه به‌خصوص در راستای افزایش اعتبارات مرمتی استان هستیم که در این زمینه عزم جدی با رویکرد جلب همکاری مسئولان در دو سطح ملی و استانی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز