خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی اسماعیلی مطرح کرد؛

کلید مسکن ۵۷۰ هنرمند تهرانی تا پایان دولت سیزدهم تحویل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۱۲

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه نشست شورای معماری از تحویل کلید مسکن ۵۷۰ هنرمند تهرانی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز یکشنبه دوم اردیبهشت در حاشیه نشست شورای معماری در جمع خبرنگاران گفت: برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کمیته ویژه‌ای تشکیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسکن هنرمندان با تسهیلات بسیار ارزان و متناسب در اختیار اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان قرآنی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کلید مساکن ۵۷۰ هنرمند تهرانی تا پایان دولت سیزدهم و تا قبل از نیمه نخست سال ۱۴۰۴ تحویل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ساخت پردیس آسمانه هنر ایران گفت: یک مجموعه هنری فاخر و بی‌نظیر در کشور احداث خواهد شد که همه نیازمندی‌ها و مطالبات اصحاب هنری کشور را در بخش‌های مختلف پوشش بدهد. تملک زمین و نقطه ساخت بسیار مهم بود. این مجموعه در گذر هنر شهر تهران و در کنار پارک لاله قرار گرفته که در کنار آن موزه هنرهای معاصر و مجموعه‌های فرهنگی شهر قرار دارد و با حمایت شخص رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و همکاری مجموعه‌های همکار در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تسهیلات ارزان قیمت برای مسکن هنرمندان گفت: ما مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مسئول این کار قرار دادیم و در هیات دولت هم معاون اول رئیس جمهوری به من و وزیر راه و شهرسازی (مهرداد بذرپاش) دستور دادند کمیته ویژه‌ای را برای این کار تشکیل دادیم؛ از طرف وزارت فرهنگ آقای سید مجید پوراحمدی (میرعامل صندوق اعتباری هنر) و از طرف وزارت راه هم نماینده ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده که با تسهیلات بسیار ارزان و در عین حال متناسب این مجموعه‌ها در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و اصحاب قرآن قرار بگیرد.

اسماعیلی در ادامه گفت: کار ساخت شهر هنر در تابستان امسال شروع شده و کار با قوت ادامه پیدا می‌کند. مجموعه جدیدی هم در چند نقطه پیگیری می‌کنیم که در این مجموعه برای همه اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و اصحاب قرآن، کسانی که متقاضی باشند پیش‌بینی ساخت مسکن صورت گرفته است.

وی درباره زمان انتشار فراخوان طراحی پردیس آسمانه هنر ایران گفت: این فراخوان تا اوایل خردادماه اعلام خواهد شد. چون همه مختصات زمین و ... را فراهم کردیم تا بتوانند مشارکت کنند و در کمیته داوری با مسئولیت دکتر امیر محمدخانی بر دبیرخانه و آقای نیرومند پیگیری‌ها را انجام می‌دهند و همکاران در معاونت هنری، اداره کل هنرهای تجسمی، معاونت توسعه منابع پشتیبانی می‌کنند و تلاش می‌کنیم طرح نهایی را تا انتهای نیمه نخست سال انتخاب کنیم تا کارهای دیگر اتفاق بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص حواشی قیمت‌گذاری اجراهای صحنه‌ای، تأکید کرد: این را هم مجموعه معاونت هنری و هم اداره کل مرتبط پیگیری می‌کند و من هم هفته گذشته اعلام کردم. بناست سقف قیمت‌ها را پایین‌تر از میزانی که توقع می‌رفت نگاه بدارند و زیر یک میلیون تومان باشد تا بشود فضاهای جدیدی را هم برای حضور افراد علاقمند فراهم کرد. سیاست‌مان در این حوزه این است که بشود این را در اختیار بخش‌های مختلفی از گروه‌های مردمی علاقمند قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز