خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

پرونده ۸ روستا برای ثبت جهانی اول اردیبهشت ارسال خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۸۸

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از ارسال پرونده ۸ روستای ایران برای بررسی و ثبت در فهرست روستاهای جهانی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به آنکه پرونده روستاهای جهانی ایران تا آخر ماه به سازمان جهانی گردشگری UN tourism ارسال خواهد شد، گفت: درحال حاضر پرونده ۱۰ روستا درحال تکمیل است که آخر هفته ۸ روستا که پرونده کاملتری دارند، انتخاب و پرونده آن‌ها در اول اردیبهشت ارسال خواهد شد. 

به گفته او، اسامی روستاهایی که در گذشته نیز پرونده آن‌ها برای ثبت جهانی ارسال شده بود، در این گزینه‌ها وجود دارد و از آن جمله می‌توان به روستای پالنگان در استان کردستان، بیشه در استان لرستان، کندلوس در استان مازندران، قلعه بالا در استان سمنان، اصفهک در استان خراسان جنوبی، میمند در استان کرمان، ابیانه در استان اصفهان، فهرج در استان یزد، سهیلی در استان هرمزگان و قاسم آباد در استان گیلان اشاره کرد. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به آنکه شش ماه بعد نتایج ثبت جهانی روستاهای گردشگری ایران مشخص خواهد شد، گفت: بعد از ارزیابی UN tourism، روستاهای جهانی معرفی خواهند شد. هر روستا باید سه خلاقیت، ابتکار و نوآوری را در حوزه گردشگری داشته باشد و ۷ شاخص اصلی و ۴۹ شاخص فرعی را نیز داشته باشد. تاکنون تنها یک روستا از ایران در فهرست روستاهای جهانی گردشگری ثبت شده کندوان است و امیدواریم روند ثبت روستاهای جهانی گردشگری از ایران ادامه داشته باشد. 

فاطمی با اشاره به آنکه روستای کندوان بعد از ۴ سال معرفی روستاهای گردشگری توسط ایران بالاخره در فهرست روستاهای جهانی گردشگری ثبت شد، ادامه داد: با وجود آنکه ۴ سال بود که پرونده‌های روستاهای ایران را برای ثبت جهانی ارائه می‌دادیم اما در این زمینه به موفقیت نمی‌رسیدیم و درواقع ثبت کندوان که سال گذشته محقق شد، این طلسم را شکست. زیرساخت‌های گردشگری و تاسیسیات گردشگری موجود در روستاها در این ثبت اهمیت زیادی دارد. نباید فراموش کرد که در ایران تعداد اندکی از روستاها هستند که هتل ۵ یا ۴ستاره داشته باشند؛ هم اکنون نیز یک هتل در پالنگان در حال ساخت است. ثبت روستاها در فهرست سازمان جهانی گردشگری با ملاک‌های گردشگری سنجیده می‌شود نه میراث فرهنگی و این نکته‌ایست که باید مورد توجه قرار گیرد. 

او تاکید کرد: تاثیر ثبت روستاهای ایران در فهرست سازمان جهانی گردشگری تاثیر مستقیم بر حوزه گردشگری خواهد داشت چراکه نام این روستاها در لیست بسته‌های سفر آژانس‌داران و تورها قرار می‌گیرد و گردشگران بیشتر با این روستاها آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز