خبرگزاری کار ایران

ماشالله شاهمرادی زاده:

رسانه در شکل گیری شخصیت کودکان نقش اساسی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۸۵

بازیگر نقش خادم مسجد در برنامه سرسفره خدا گفت: رسانه در شکل گیری شخصیت کودکان نقش اساسی دارد و هرچقدر در این بخش سرمایه گذاری کنیم کم است.

به گزارش ایلنا، ماشالله شاهمرادی زاده درباره نقش خود در برنامه سرسفره خدا گفت: شخصیت من در برنامۀ سر سفرۀ خدا، خادم مسجد است. از ایفای این نقش و به طور کلی نسبت به برنامه، حس قشنگی دارم. مخصوصا در شب‌های احیا، حال خیلی خوبی داشتم. قبلا جای این نوع برنامه‌ها خیلی خالی بود ولی اکنون این برنامه برای کودکان بوده و بسیار خوب است.

وی دربارۀ تجربۀ حضور در برنامۀ نمایشی زنده افزود: بعضی‌ها می‌گویند هرکار جدید، یک تجربۀ متفاوت است. حرف خیلی درستی‌ است. اینکه هرشب متنی در اختیار ما قرار داده می‌شود و می‌گویند ما باید یک مفهومی را که برگرفته از موضوع شکر است، به بچه‌ها منتقل کنیم اتفاق خاصی است. هرکسی باید گوشه‌ای از کار را بگیرد و با کمک هم، در برنامۀ زنده این موضوع را به سرانجام برسانیم.

این بازیگر سینما ادامه داد: من به صورت تک نفره در سال های دور این کار را انجام داده‌ام؛ در جبهه بدون امکانات با بیل و چفیه 300 الی 400 تئاتر اجرا کردم اما اینکه چند نفر باشیم و تمام مردم کشور به صورت زنده ما تماشا می‌کنند، این کار را بسیار سخت می‌کند. ابتدا نمی‌دانستم قرار است چگونه پیش برود اما شکر خدا، خیلی زود با بچه‌های دیگر هماهنگ شدم و توانستم در برداشتن بخشی از بار نمایشی برنامه، به دوستان کمک کنم. 

شاهمرادی زاده اضافه کرد: من احساس می‌کنم بچه‌ها امانت خدا در دست‌های ما هستند و بچه، هرچیزی را که می‌بیند، می‌شنود، هر حرکتی که پدرمادر و بزرگترها انجام می‌دهند، مخصوصا هرچیزی که از طریق رسانه می‌بیند؛ چه در تلویزیون و موبایل و ... در می یابد و این‌ها شخصیت کودک را تشکیل می‌دهد. 

وی ادامه داد: چنانچه شخصیت یک فرد در کودکی به درستی شکل می‌گیرد، وی در بزرگسالی شرور می شود؛ در نقطه مقابل اگر این شخصیت درست پرورش یابد فرد در بزرگسالی ماننده شهیدان کاوه، سردار سلیمانی و...قهرمان می شود.

این بازیگر تلویزیون و سینما با بیان اینکه بخشی از این شخصیت را رسانه می‌سازد و مسئولیت آن برعهدۀ ما اهالی رسانه است گفت: بنابراین من فکر می‌کنم که تمام بودجه‌اش را تلویزیون خرج کودکان کند به بیراهه نرفته و نه فقط تلویزیون، همه جا و در مورد همۀ ارگان‌ها قاعده همین است. اگر این مسئله را متصدیان امور کودکان از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، خانواده‌ها، مساجد و ارگان‌های دیگر بدانند و به آن توجه کنند، همه دست به دست هم می‌دهند تا بچه‌ها را دریابیم. اگر ما درنیابیم، دیگران درمی‌یابند.

شاهمرادی زاده در پایان یادآور شد: سر سفرۀ خدا فرصتی است که در آن، می‌توانیم بچه‌ها را با مفاهیم اخلاقی و قرآنی آشنا کنیم و به شکل‌گیری شخصیت کودکان مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و الهی کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز