خبرگزاری کار ایران

کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی به تهران می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۶۴۷

کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی با خوانندگی ناصر عطارپور، ۲۱ اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، ناصر عطاپور کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی را با همراهی گروه «موغام» در تاریخ ۲۱ اسفند در تالار وحدت روی صحنه میبرد. 

کنسرت ناصر عطاپور دومین بخش از پروژه «هفت شهر عشق» است که برنامه ریزی برگزاری همزمان در تهران و تبریز برای آن صورت گرفته است. اجرای تبریز ۱۵ و ۱۶ اسفند در مرکز همایش‌های بین المللی تبریز روی صحنه خواهد رفت و تالار وحدت نیز در یک سانس در تاریخ ۲۱ اسفند پذیرای این برنامه خواهد بود. 

از نوآوری‌های این پروژه اجرای گروه کُر بانوان بصورت «موغام» است که تجربه‌ای زیبا را برای مخاطبان حاضر در سالن برنامه ریزی کرده است. 

موسیقی موغام نوعی از موسیقی حرفه‌ای شفاهی است. موسیقی موغام آذربایجانی به موازات موسیقی موسیقی دستگاهی ایرانی، موسیقی موغام ترکی است امّا بیشتر از همه از حیث مایه‌ها، گوشه‌ها نزدیک‌ترین سنت به موسیقی دستگاهی ایرانی است؛ مثلاً دستگاه شور در هر دو سنت موغام مهم است و در هر دو به شکل مشابه گسترش می‌یابد. یونسکو در سال ۲۰۰۸ موسیقی مقامی آذربایجانی را در میراث معنوی فرهنگی بشر ثبت کرد. 

چهره‌های جوانی چون: وحدت رحیمی، پدرام رنجبر، جعفر نوعی و علی رشیدی در این کنسرت در کنار «ناصر عطاپور» به اجرای زنده خواهند پرداخت. دیگر اعضای این گروه عبارتند از: قوجا اختیار: حمید حسن زاده/ گروه کر بانوان: لیلی نوایی/ عادله بلندی/ بهاره دیباور/ المیرا داننده/ سانای عباس پور/ شنلیک محمودی. نوازندگان: محمد علی برزگر: تار/ افشین علوی: کمانچه/ آرش سرانی آذر: بالابان/ مهدی مصلح: عود/ آیدین شکری: ناغارا/ کاوه جعفری: تارباس/ روژین قیصر: قانون/ مهدی سرابی نژاد: پرکاشن» 

گفتنی است این کنسرت به تهیه‌کنندگی «بهزاد نهاوند» در تهران و تبریز روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این برنامه از روز دوشنبه ۷ اسفند در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز