خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب»:

اکثر سینماگران از وضعیت اکران رضایت ندارند/ اکران آنلاین فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های هنری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۶۸

سید رضا محقق با اشاره به اینکه قصه فیلم سینمایی «دِرب» برگرفته از یک داستان واقعی است، تأکید کرد: این فیلم برای مخاطبش پیامی انسانی و اخلاقی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا محقق تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب» که به تازگی در پلتفرم فیلم‌نت به صورت آنلاین اکران شده است، اظهار کرد: از شرایط اکران فیلم «درب» در گروه هنر و تجربه رضایت نداشتم. عملکرد این گروه در اکران فیلم بسیار ضعیف است و به نظر من فیلمی که در فرانسه موفق به جذب 40 هزار مخاطب شد می‌توانست با فراهم شدن بستری مناسب علاقه‌مندان به سینمای هنری در ایران را هم به سینما بکشاند اما متأسفانه این بستر مناسب برای اکران در گروه هنر و تجربه وجود نداشت.

محقق تصریح کرد: وقتی یک گروه سینمایی به نام هنر و تجربه شکل می‌گیرد باید این گروه زیرساخت‌ها را برای نمایش بهتر آثار فراهم کند. هنر و تجربه قطعاً اتفاق مهمی در سینمای ایران است و در این سال‌ها توانسته نقش مهمی در معرفی فیلم‌های متفاوت و هنری داشته باشد ولی به تازگی عملکرد ضعیفی از آن را شاهد بودیم به طوریکه دوستان بدون تبلیغات و سانس مناسب فیلم‌ها را اکران می‌کنند و طبیعتاً‌ بدون اطلاع‌رسانی نباید انتظار داشت که فیلم اکران موفقی داشته باشد. فیلم «دِرب» در کره جنوبی توانست 18 هزار نفر را به سینما بکشاند و در جشنواره سه قاره نانت توانست یکی از جوایز مهم را بگیرد ولی در کشور خودمان هیچ حمایتی از اکران آن نشد و با وجود اینکه در جشنواره فجر هم حضور موفقی داشت در شرایطی اکران شد که کمترین امکان را برای فروش مناسب و دیده شدن داشت. هنر و تجربه زمانی عملکرد بسیار خوبی داشت اما امروز وضعیتی دارد که یک اثر هنری را به راحتی نابود می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره اکران آنلاین فیلم «درب» گفت: به هر شکل در گروه هنر و تجربه بسیاری از مخاطبان که به سینمای هنری علاقه دارند، فیلم را مشاهده کردند و بازخوردهای خوبی شاهد بودم ولی در نهایت احساس کردم که اگر قرار است فیلم اصطلاحاً بسوزد و دیده نشود بهتر است جلوی آسیب بیشتر را بگیریم و «دِرب» را به صورت آنلاین اکران کنیم چراکه فکر می‌کنم چاره‌ای جز این نداریم و در اکران آنلاین امکان دیده شدن بهتری وجود دارد.

وی تأکید کرد: سینمای ایران در مرحله عبور از بحران است و اکثر سینماگران از وضعیت اکران رضایت ندارند و به همین دلیل اکران آنلاین می‌تواند بستری باشد که فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های هنری فراهم کند. از طرفی باید بپذیریم که تغییراتی اساسی در عرصه نمایش فیلم‌ها در همه جای دنیا رخ داده و ما نمی‌توانیم به شیوه 60 سال پیش کار کنیم و باید بسترهای نمایش آثارمان را به روز کنیم. در عرصه نمایش آنلاین هم این بسترها باید به روز باشند و حتماً‌ لازم است که تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسبی درباره فیلم‌های نمایش داده شده صورت بگیرد.

محقق درباره ساخت این فیلم سینمایی گفت: همیشه در ساخت فیلم‌های برادرم به عنوان تهیه‌کننده در کنارش بودم. وقتی یک تهیه‌کننده قرار است ساخت اثری را برعهده بگیرد به رزومه آن کارگردان رجوع می‌کند و بررسی‌هایی دارد که مطمئن شود اثر با کیفیتی تولید خواهد شد اما در همکاری با برادرم این نگرانی‌ها وجود ندارد و با شناختی که از او دارم مطمئن بودم که «دِرب» فیلم خوب و قابل تأملی خواهد بود.

وی افزود: من با سینمای مستقل و هنری رشد کردم و این سینما برای من بسیار ارزشمند است. درباره «درب» باید بگویم که در این فیلم همان نگاهی که برادرم همواره به اخلاق، امید و زیست انسان دارد، دیده می‌شود و پیام اخلاقی و انسانی «درب» نظر من را همان ابتدای کار به خود جلب کرد. جالب است که ایده این فیلم برگرفته از یک قصه واقعی است؛ یک روز مأمور اداره برق چنین قصه‌ای برای هادی روایت می‌کند که او این قصه را بسیار اخلاقی،‌ عظیم و انسانی می‌بیند و تصمیم می‌گیرد آن را به فیلم تبدیل کند.

این تهیه‌کننده در پایان اظهاراتش درباره انتخاب پلتفرم برای اکران آنلاین «دِرب» گفت: دوستان در پلتفرم فیلم‌نت با من تماس گرفتند و گفتند که در این پلتفرم بخشی با عنوان «سینمای دیگر» برای نمایش آثار هنری در نظر گرفته شده است که آن زمان برای عرضه دو فیلم «ممیرو» و «ایرو» با این دوستان به نتیجه رسیدم و پس از اکران «دِرب» در سینماها دوستان پیشنهاد دادند که برای اکران آنلاین «درب» هم با این پلتفرم همکاری داشته باشیم که من بسیار استقبال کردم. برای من بسیار اهمیت دارد که فیلم حداقل در اکران آنلاین شرایط مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز