خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر درباره فیلم «ضد»/ نمایشی از پلیدترین چهره‌های سیاسی و مبارزاتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۸۰

وزیر راه و شهرسازی، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در اظهارنظرهای جداگانه از اهمیت ساخت فیلم سینمایی «ضد» گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی «ضد» محصول سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی امیرعباس ربیعی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و به قلم حسین تراب‌نژاد از ۱۵ آذرماه روانه سینماهای سراسر کشور شده است. باگذشت یک هفته از اکران این تریلر سیاسی به سراغ ۳ چهره سیاسی رفتیم و نظر آن‌ها را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

نمایش قطعه واقعی از تاریخ ملت ایران

مهرداد بذرپاش (وزیر راه و شهرسازی) با اشاره به اینکه «ضد» قطعه واقعی از تاریخ ملت ایران را به تصویر کشید، گفت: این اثر نشان داد چه ظلم‌هایی به مردم شد، چه گذشت و چه کسانی نگذاشتند که شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی به کام مردم در ابتدای انقلاب یعنی دهه ۶۰ بنشیند و کام‌شان شیرین شود. این فیلم نشان داد که یک شخصیت نفوذی با همه فراز و فرودها ممکن است نفوذش ادامه پیدا کند که در مقاطع مختلف شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: درام عاشقانه‌ای که ضمیمه این فیلم بود، نشان داد که تعصبات کور و جاهلانه اعضای سازمان مجاهدین خلق چقدر می‌تواند روی روابط فردی اثرگذار باشد و قساوت قلب بیاورد تا نزدیک‌ترین‌های خود را از بین ببرند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب لازم است فیلم‌هایی شبیه «ضد» ساخته شود چراکه نسل جدید تصویر جامعی از آن زمان ندارند. همچنین کسانی که تاریخ شفاهی این ماجرا هستند، یا از بین رفتند و یا سن بالایی دارند و فرصتی برای انتقال تجربه باقی نمانده است.

بذرپاش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این فیلم که معلوم است ساخت آن پُرهزینه و دشوار بوده و داستان خوبی دارد، بخشی از تاریخ ملت ایران را به خوبی به نمایش گذاشته است و جای تجلیل دارد که سازمان سینمایی سوره حوزه هنری به این اتفاقات پرداخته است تا شبهات مختلف پاسخ دهد و بگوید اگر اتفاقاتی نیفتاده بود انقلاب اسلامی می‌توانست دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

فیلمی که ماهیت درون سازمان منافقان را نشان داد

وحید یامین‌پور (معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان) با اشاره به اینکه از تماشای فیلم «ضد» لذت برده است، مطرح کرد: از نیمه دوم فیلم، این اثر ریتم درستی داشت و همچنین از طراحی صحنه و گریم بسیار خوبی برخوردار بود. همچنین نکته مهمی که به لحاظ مضمون می‌توانم بگویم این است که «ضد» از معدود آثاری بود که می‌توانستیم از درون سازمان، ماهیت سازمان را ببینیم.

وی ادامه داد: دروغ، خیانت، نفاق، رفتار غیرانسانی و مسخ‌شدگی وجود انسان، حقیقتی درباره منافقان است که کمتر دیده بودیم چون از بیرون، به عنوان قربانی سازمان آن‌ها را دیده بودیم اما در این اثر از داخل بدان پرداخته شده است. همه بازیگران بازی‌های خوبی داشتند و بهترین بازی فیلم از نظر من متعلق به خانم لیلا زارع بود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: ما به فیلم‌هایی مشابه «ضد» نیاز داریم به ویژه در این دوران که جنگ روایت‌ها را داریم و دشمنان تاریخ را وارونه روایت و جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند. ما تا می‌توانیم باید روایت درست، واقع بینانه، مستند و وفادار به حقیقت از تاریخ داشته باشیم.

جریان نفاق همچنان برقرار است

حجت الله عبدالملکی (دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی) با بیان اینکه «ضد» اثری خوش‌ساخت و روی اتفاقات مهم اوایل دهه ۶۰ دست گذاشته است که نسل سوم و چهارم انقلاب کمتر از آن اطلاع دارند، بیان کرد: این فیلم از زاویه متفاوت ورود کرده بود. اگرچه شبیه فیلم‌هایی که قبلا ساخته شده، بود اما داستان‌پردازی متفاوت بود و زوایای جدیدی از آشوب منافقان را نشان داد.

وی افزود: منافقان ماهیت خیلی پیچیده‌ای دارند و شناخت ذاتشان برای جوانان کار سختی بود. به هر حال آن‌ها عقبه ایدئولوژیک داشتند، در جریان انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده بودند و حضور داشتند و هزینه داده بودند و همین باعث شد برای قشر جوان آن زمان جذابیت داشته باشند. آن‌ها در لوای این نکات مثبتی که در ظاهر داشتند، باطنی خشن و پلید داشتند و شاید بسیاری از افراد خیلی دیر این باطن را دریافتند که به چه ترتیبی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جریان نفاق همچنان برقرار است و علیه مردم و انقلاب کار می‌کنند پس نشان دادن ذات این جریان اتفاقی مهم و لازم است. این فیلم تا حد زیادی این را نشان داد و در مقاطعی کاملا مخاطب را شوکه می‌کرد که چگونه مرتکب جنایت می‌شوند. «ضد» پشت‌پرده زیبایی ظاهری جریان نفاق را نشان داد و از این منظر موفق بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز