خبرگزاری کار ایران

یادی از پروانه معصومی در «خط سوم» شبکه دو

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۴۵

جدیدترین قسمت از فصل دوم برنامه «خط سوم» با یادی از مرحومه پروانه معصومی، چهارشنبه هشتم آذر روانه آنتن شبکه دو خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، این برنامه در جدیدترین قسمت خود که «دوباره زندگی، دوباره مقاومت» نام دارد، با محوریت تکیه بر ادامه مباحث زندگی و مقاومت میزبان دکتر الهام عابدینی (خبرنگار بین‌الملل) و دکتر فهیمه فداکار (روانشناس و استاد دانشگاه) خواهد بود.

از دیگر بخشهای این برنامه می‌توان به روایت سحر دانشور (سردبیر برنامه) از حضورش در مناطق مرزی جنگی و عیادت از خانم هدی حجازی مادر سه فرزند شهید و سخنان تأثیرگذار ایشان درخصوص شهادت فرزندان و مادرشان اشاره کرد. همچنین به بهانه درگذشت بانوی هنرمند کشورمان مرحومه پروانه معصومی، درخصوص زندگی این بانوی هنرمند و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیلشان در آثار متعدد تلویزیونی و سینمایی آیتمی پخش خواهد شد.

پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام محله دانشگاه تهران بود و تحصیلاتش را در زمینه زبان‌های خارجی به سرانجام رساند. اولین تجربه جدی پروانه معصومی بعد از انقلاب مربوط به سال ۶۳ و بازی در فیلم «گلهای داوودی» ساخته رسول صدرعاملی بود و سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۶۶ اولین تجربه بازیگری او در دنیای تلویزیون محسوب می‌شد که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی (ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری‌اش بود. در کارنامه کاری این بانوی هنرمند از سال ۵۱ تا ۹۷ حدود ۳۳ فیلم سینمایی به ثبت رسیده است و از سال ۶۳ تا ۹۷ در ۲۱ سریال به ایفای نقش پرداخته بودند.

جوایز و تقدیرهایی که این بانوی هنرمند در طی سالهای فعالیت در وادی هنر موفق به کسب آن شده بودند عبارتند از: «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گلهای داوودی از سومین جشنواره فیلم فجر»، «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم جهیزیه برای رباب از ششمین جشنواره فیلم فجر»، «تجلیل در جشنواره عمار سال ۹۳ برای بازی در فیلم کوتاه اشک مادر» و «تقدیر در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در سال ۹۸ به پاس سال‌ها فعالیت ایشان در وادی هنر». این بازیگر پیشکسوت کشورمان در ششم آذر دار فانی را وداع گفت. روحش شاد

«خط سوم» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدیزدان ملک‌آبادی و سردبیری و اجرای سحر دانشور است که جدیدترین قسمت آن، چهارشنبه ۸ آذر ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن این شبکه خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز