خبرگزاری کار ایران

سایتامای ژاپن میزبان هنر ایرانی در نمایشگاه جهانی «آگه او»

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۶۷

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن آثار فرهنگی و صنایع دستی کشورمان را در نمایشگاه جهانی «آگه او» شهر سایتاما به نمایش گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه جهانی «آگه او» با شرکت نمایندگان ۲۵ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران و چندین فعال و تولیدکننده صنایع فرهنگی در ژاپن در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی شهرداری استان سایتاما در ژاپن برگزار شد. 

رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن نیز با نمایش آثار فرهنگی و صنایع دستی هنرهای ایرانی در زمینه‌های مختلف میناکاری، فیروزه کوبی، انواع گلیم، نقوش روی پارچه‌ها، خاتم کاری، ترمه و سایر آثار هنری در این نمایشگاه حضور داشت. 

در این نمایشگاه، عروسک‌های دست ساز که بیانگر شخصیت‌های داستانی، کارتون‌های ایرانی و حتی پوشش و لباس‌های سنتی هستند، معرفی شد. همچنین در بخشی از این رویداد فرهنگی، مجله‌ها و نشریات معرفی ایران که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان تهیه و چاپ شده بود برای معرفی ایران اسلامی استفاده می‌شد. 

علی سعادت‌آذر، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با بیان اینکه این نمایشگاه بستر خوبی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی کشورمان به ژاپنی‌ها است، گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران برای حضور ژاپنی‌های علاقه‌مند در کشورمان بخش دیگری از فعالیت غرفه ایران بود. تلاش برای ایجاد ارتباط در حوزه گردشگری از طریق معرفی ایران در چنین نمایشگاهی میسر خواهد بود. 

وی اظهار داشت: ایران‌دوستان زیادی در شهرهای دیگر از فضاهای فرهنگی ایران و صنایع و هنرهای ایران استقبال می‌کنند و این فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی از زیرساخت‌های سایر استان‌ها و شهرها است. 

سعادت‌آذر افزود: شهرهای اطراف پایتخت مانند یوکوهاما، سایتاما، توچیگی، چیبا در مرحله اول، هدف برگزاری برنامه‌های فرهنگی است و امیدواریم دامنه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی به شهرهای دورتر نیز تسری پیدا کند. 

شایان ذکر است، غرفه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی به ویژه دانشجویان زبان و ادبیات فارسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز