خبرگزاری کار ایران

«خانواده خلج» متقاضی حضور در «سینماحقیقت»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۹۳

مستند «خانواده خلج» به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی، درباره خانواده‌ای است که پس از راه‌اندازی یک تولیدی دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مریم الهامیان درباره مستند جدیدش با نام «خانواده خلج» گفت: «مستند «خانواده خلج» با مشارکت مرکز گسترش ساخته شده است و فیلم‌برداری‌اش از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ زمان برد و متقاضیِ حضور در هفدهمین جشنواره سینماحقیقت است.»

الهامیان درباره موضوع مستند «خانواده خلج» توضیح داد: «این مستند درباره یک خانواده است که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، پدر خانواده خیلی مشتاق است تولیدی راه‌اندازی کند و یک کار بزرگی انجام دهد. در واقع پدر علاقه‌مند است کار با ارزشی انجام دهد تا از آن راه درآمد داشته باشد و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رشد کند. به همین دلیل این خانواده از بومهن به گلپایگان اصفهان مهاجرت و در آن‌جا یک واحد صنعتیِ مرغ تخم‌گذار را راه‌اندازی می‌کنند و به دلیل اینکه نقدینگی‌شان کم است از بانک وام می‌گیرند. مستند «خانواده خلج» مسائلی را نشان می‌دهد که خیلی از تولیدکننده‌ها با آن مواجه شده‌اند و شاید موانع تولید به حساب می‌آید که باعث می‌شود یک تولیدکننده با خود بگوید چرا چنین کاری انجام دادم. همچنین در این مستند تبعات مسائل را در پسران خانواده می‌بینیم و در نهایت مادر که برای حفظ خانواده و حفظ تولیدی تلاش می‌کند.»

این کارگردان همچنین درباره اینکه چرا به چنین موضوعی پرداخته است، گفت: «من در یک دوره از زندگی‌ام رشته مهندسی صنایع غذایی خواندم و دغدغه تولید داشتم. یعنی یک دوره‌ای به این فکر می‌کردم که یک واحد تولیدی بزنم. زمانی که با داستان این مستند از طریق یکی از پسران خانواده آشنا شدم و خودش هم تمایل داشت که این موضوع به مستند تبدیل شود، ابعادش را سنجیدم و متوجه شدم ما در کشور بحران تولید و تولیدکننده‌هایی را داریم که با آرزوهای بزرگ شروع می‌کنند اما با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که شاید شکست بخورند و بعد تبدیل به بحران‌های جدی در خانواده می‌شود که تبعات سنگینی دارد.»

الهامیان در پایان گفت: «به طور کلی علاقه‌مند بودم به شکل موشکافانه به یک نمونه از خانواده‌هایی که با رویای بزرگ کارشان را آغاز می‌کنند، بپردازم. نکته قابل توجه این است که ما از هر کسی (اساتید و مستندسازان) خواستیم تا مستند را ببینند؛ یک داستان از تولیدکننده‌ای که از نزدیکان‌شان است، تعریف کردند که دچار چنین مشکلی شده است. به همین دلیل مسئله تولید در کشور ما خیلی فراگیر است و فکر می‌کنم مستند «خانواده خلج» نمونه بسیار خوبی از  تولیدکننده‌ای است که خانواده‌اش هم درگیر مشکلات می‌شوند. به همین دلیل دغدغه شخصی‌ام بود که با یک ذره‌بین ببینیم که مشکلات تولید در کشور ما چه چیزهایی است و چه تبعاتی دارد.»

مستند «خانواده خلج» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز