خبرگزاری کار ایران

نامه تعدادی از صنوف هنری به وزیر علوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۸۶۴

۱۲ صنف هنری خانه‌ی هنرمندان ایران در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار ایجاد تعامل و گفتگو در فضاهای دانشگاهی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه‌ هنرمندان ایران، ۱۲ صنف هنری خانه‌ی هنرمندان ایران طی نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روند برخورد با برخی از اساتید و احکام محرومیت‌ برای برخی دانشجویان اعتراض کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: پس از پیگیری‌های تشکل‌های هنری و بازگشت 2 رشته سینما و مجسمه‌سازی دانشگاه هنر به دفترچه کنکور سراسری 1402، و در آستانه سال تحصیلی جدید فرصت را مغتنم شمرده و بار دیگر مطالبات خود را تکرار می‌کنیم.

این نامه، توقف روند اخراج برخی اساتید و لغو احکام محرومیت از تحصیل برای برخی دانشجویان را خواستار شده و در آن آمده است: استادان هنر، ثمره یک جامعه هستند. نام‌آوران و سرآمدان هنر که علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر ایران به جهان، وظیفه دشوار تعلیم و تربیت هنرجویان را به عهده گرفته‌اند. با امکانات محدود دانشگاه و دریافتی ناچیز، عاشقانه به تدریس پرداخته و به کلاس‌های خاکستری و صندلی‌های فرسوده، اعتبار بخشیده‌اند. استاد هنر، محصول سالها مطالعه و پژوهش، تجربه‌اندوزی و همچنین زیست هنرمندانه است، یک‌شبه، با سهمیه و رانت و سفارش ساخته نمی‌شود. استادان فرهنگ و هنر، جایگزین و بدل ندارند و فقدان هرکدام خاموشی ستاره‌ای است که آسمان هنر را از وجودش محروم می‌سازد. استادان تاثیرگذارترین و مهمترین اعضای جامعه هنری بوده و صیانت از حقوق آنان رسالت اصلی تشکل‌های هنری است. 

دانشجوی هنر، خلاق، شجاع و پرسشگر است. آمده است تا به حساس‌ترین عضو جامعه یعنی هنرمند تبدیل شود. آمده است تا در بازترین فضای ممکن یعنی هنر فعالیت نماید. بدیهیات را به پرسش گرفته و از نو کشف کند. "جهان را سقف بشکافد و طرحی نو دراندازد." آگاهانه، درد جامعه خود را درک نموده و احساسات و عواطف انسانی را مهمترین دغدغه خود شمارد. دانشجویان ترسیم‌گر آینده و تحقق بخش چشم‌انداز هنر ایران هستند. جامعه هنری مطالبه‌گر حقوق دانشجویان است و مراقبت از فرزندانش را بدیهی‌ترین وظیفه خود تلقی می‌نماید. 

نویسندگان این نامه در پایان خواستار ایجاد فضای امن گفتگو، انتقاد در دانشگاه‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز