خبرگزاری کار ایران

محمود صادقی:

«پرونده باز است»، فیلمی که وارد دنیای پر رمز و راز نوجوانان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۸۶

محمود صادقی در صفحه اینستاگرامش درباره آخرین اثر سینمایی کیومرث پوراحمد نوشت.

به گزارش ایلنا، محمود صادقی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود درباره فیلم سینمایی «پرونده باز است» نوشت:

به نام خدا

دیروز فیلم پرونده باز است، آخرین اثر مرحوم کیومرث پوراحمد را همراه با علی مطهری، کیانوش عیاری و جمع زیادی از سینماگران شناخته شده در پردیس سینمایی ملت تماشا کردم. پوراحمد، که پرونده خودش هنوز در ذهن من و بسیاری از علاقمندانش باز است، در این فیلم خوش‌ساخت و تلخ مثل همیشه وارد دنیای ساده و پرهیجان و در عین حال پر رمز و راز نوجوانان شده و یک داستان نسبتا پر تکرار در جامعه کنونی ما را روایت می‌کند؛ قصه محکومیت یک قاتل بی‌گناه به قصاص و تلاش برای گذشت اولیای دم.

خالق قصه‌های مجید در این فیلم پرونده یک قتل ناخواسته ناشی از دعواها و شیطنت‌های نوجوانانه را از دریچه خاص سینمایی خودش به تصویر کشیده است.

 خط داستانی و سکانس‌های فیلم بیشتر متأثر از کشش‌ها و ناکامی‌های عشقی پیش می‌رود. تا جایی که، جدا از انگیزه‌های قاتل و مقتول، کنش‌های خواهر مقتول نیز بی اثرپذیری از این عامل نیست. او هم خود با قهرمان فیلم هم‌ذات پنداری می‌کند هم مادرش را، باوجود عواطف شدید مادرانه، وادار به گذشت از قصاص می‌کند. هرچند تلاش این خواهر و مادر برای گذشت پدر تا پای چوبه دار به نتیجه نمی‌رسد اما پرونده قاتل که تعهد او به راستگویی در محکمه مانع صدور حکم به تبرئه‌ی او شده، باز می‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز