خبرگزاری کار ایران

کشف دو خمره سفالی تاریخی توسط شرکت آب‌وفاضلاب در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۴۴۴

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از کشف خمره‌های سفالی در حین ایجاد شبکه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر حبیبیان (فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲ خمره در حین ایجاد شبکه فاضلاب توسط شرکت آب‌وفاضلاب شهری در خیابان هفت تیر از عمق بیش از دو متر کشف شدند.

وی افزود: با کشف اشیای تاریخی، براساس قانون کار، حفاری، متوقف و اشیای مکشوفه برای تعیین قدمت و سیر مراحل قانونی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انتقال یافت تا برای بررسی و تهیه گزارش به معاونت میراث‌فرهنگی منتقل شوند و راهکارهای ادامه پروژه سپری شوند.

حبیبیان تأکید کرد: هیچ‌گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری‌رسانی کند.

گفتنی است؛ این دو خمره روز گذشته ساعت ۱۱ صبح ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب‌وفاضلاب شهری کشف شد و به معاونت میراث‌فرهنگی اطلاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز