خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس:

دولت مردمی از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌های هنری استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۱۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس، تاکید کرد: دولت مردمی از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌های هنرمندان استقبال می‌کند و آن را موجب افزایش قدرت آفرینش هنری در کشور می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامگاه دوشنبه هشتم خرداد، در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس که در سالن سینمایی بنیاد فارابی برگزار شد، حضور یافت. 

اسماعیلی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع)، با تشکر از حضور هنرمندان برجسته سینما در این گردهمایی، گفت: «ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه اهالی سینمای کشور را جزو خانواده انقلاب می‌دانیم، چون همه این عزیزان در سال‌های فعالیت خود و در موقعیت‌های مختلف، به سینمای ایران خدمت کرده و با تلاش و آثارشان، پیام ایستادگی مردم ایران را با هنر به تصویر کشیده و در حافظه تاریخی جهان ماندگار کرده اند.» 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وی این گردهمایی را، جلسه وفاق، همدلی و هم‌اندیشی اهالی هنر هفتم می‌داند خاطرنشان کرد: «هیچ زبانی بلیغ‌تر از زبان هنر و به خصوص هنر سینما برای ثبت لحظات تاریخی و افتخارآفرینی مردم ایران وجود ندارد. 

وزیر فرهنگ‌در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جلساتی در راهبرد کلان وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی در تعامل مثبت با هنرمندان افزود: «همه سینماگران ما دل‌شان برای عزت و عظمت کشور می‌تپد و با همه وجودشان به افتخارات ایران می‌بالند. ایران و تاریخ پُرافتخارش برای همه اهالی فرهنگ و هنر، افتخارآفرین است و برای پاسداشت همین تاریخ پُرافتخار و عزت‌آفرین است که همه باید در کنار هم باشیم.» 

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه سخنانش، ضمن اشاره به اهمیت تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها در سینمای ایران تاکید کرد: «دولت و نظام اسلامی از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها استقبال می‌کند. پایایی و مانایی هنر و تفکر به این تنوع در دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها وابسته است. این تنوعِ سلیقه‌ها بایستی هم‌افزایی و حرکت رو به‌جلو ایجاد کند و توقف در این راه، سم مُهلک سینمای ایران و اهالی سینماست.» 

اسماعیلی در پایان با اشاره به نقش تسهیل‌گری و حمایت وزارت فرهنگ در تعاملات مختلف مربوط به سپهر فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: «ما در دولت مردمی همه تلاش‌مان را برای اعتلای سینمای ایران به کار می‌بندیم. از این رو، همه مقدمات، نیازها و بسترهای لازم را که مربوط به مدیریت حوزه فرهنگ است، فراهم می‌کنیم تا بر اساس تکالیف ما در حوزه تسهیل‌گری و حمایت از هنرمندان آنان نیز بتوانند نقش خود در آفرینش هنری بیشتر، قوی‌تر و گسترده‌تر را به خوبی ایفا کنند. 

وی در پایان افزود: ما به این تقسیم نقش در عرصه فرهنگ و هنر باور داریم و به آن افتخار می‌کنیم. 

گفتنی است تقدیر از جمشید هاشم پور، رضا ایرانمنش و محمد کاسبی بازیگران پیشکسوت آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز