خبرگزاری کار ایران

پیمان جبلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ساختارهای جدید سیما برای احیای گونه‌های جدید نمایشی است/ بازنگری جدی در دستمزد اهالی رادیو

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۱۲

پیمان جبلی رییس صداوسیما درباره خروجی مراکز تازه تأسیسی چون مرکز سیمرغ، ادغام شبکه کودک و امید، تعامل با ساترا و خرید حق پخش آثار شبکه خانگی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه اختتامیه جشنواره «پژواک» رادیو درباره ادغام شبکه‌ کودک و شبکه امید اظهار داشت: اخبار دقیق را روابط عمومی سازمان صداوسیما اطلاع‌رسانی خواهد کرد، هیچ ساختاری برای ما اصالت ندارد، آنچه برای ما مهم است دو حوزه تحولی در محتوا و رویکرد است که اگر تحول در محتوا و رویکرد نیاز به تغییر ساختار داشته باشد، حتماً این اتفاق می‌افتد.

جبلی با بیان اینکه در سیما سه ساختار جدید ایجاد کردیم، بیان کرد: این سه ساختار شامل سیمرغ، فیلمنامه و برنامه‌های کوتاه بودند. در جای دیگر دو شبکه را کم کردیم. یعنی برای رسیدن به هدف تحول هر ساختاری که نیاز باشد، تغییر می‌کند. حال این تغییر می‌تواند کم یا زیاد باشد.

رئیس رسانه ملی عنوان کرد: در تولید و ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده است و سیمافیلم کماکان متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی الف ویژه و دیگر سریال‌ها است و این ساختارهای جدید برای اضافه شدن گونه‌های جدید نمایشی است که یا تاکنون وجود نداشته و یا کم به آنها توجه شده است. مرکز سیمرغ متولی تولید برنامه‌های سیت کام، برنامه‌های تلویزیونی به اصطلاح بیگ پروداکشن و همچنین احیای حوزه‌هایی مثل تله تئاتر است که در سال‌های اخیر به آنها کمتر توجه شده است.

جبلی درباره خروجی مراکزی چون سیمرغ گفت: طی هفته‌های آینده می‌توانیم خروجی مرکز سیمرغ را ببینیم. این مرکز خیلی جدید است تنها چند هفته است که ساختمانی به آن اختصاص داده‌ایم تا بودجه به آن‌ها برسد، نیروی انسانی مشخص شود و... . مرکز سیمرغ به بالا رفتن سطح کیفی تولیدات کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال‌های خانگی از تلویزیون گفت: برخی از طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده کاملاً با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق است. آنچه که ذائقه فرهنگی و سالم جامعه به آن نیاز دارد و ما هم اینها را با دوستانمان در ساترا بررسی کرده‌ایم هم طرح‌های این چنینی را تشویق می‌کنند و هم اگر طرح‌های این چنینی وجود دارد به حوزه‌های مختلف سیما معرفی شود. اگر حتی امکان داشته باشد مشارکت در تولید آنها برای تبلیغ و ترویجش وجود دارد.

جبلی اضافه کرد: ما به شیوه‌های مختلف هم مشارکت می‌کنیم، هم تبلیغ و پخش تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت و حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم. تا الان مورد خاصی اسم نبرده‌اند اما اخبار خوبی می‌رسد که طرح‌های خوبی رسیده است. به محض اینکه کارهای فاخری که قابل حمایت و پشتیبانی است وجود داشته باشد به این وعده عمل می‌کنیم.

وی درباره بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در صداوسیما عنوان کرد: علاوه بر رویکرد استفاده از ظرفیت استان‌ها، به همه ۳۳ مدیر مرکز در استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که یکی از شاخص‌های کاری آن‌ها میزان استفاده از استعدادهای توانمند استان‌هاست. در حال حاضر هم رقابت خوبی بین مراکز شاهد هستیم برای کشف استعدادهای هنری در حوزه‌های مختلف بازیگری، نویسندگی و … که امیدواریم این رقابت خوب منجر به کشف استعدادهای خوب شود. نمونه خوب آنکه مربوط به این دوره نیست ولی در این دوره ما از آن حمایت کردیم سریال «نون.خ» سعید آقاخانی بود که بیش از ۸۰ درصد عوامل آن اهل مناطق کردنشین است.

جبلی درباره دستمزد اهالی رادیو نیز بیان کرد: بازنگری جدی در حوزه پرداخت‌های رادیو و ایجاد عدالت در دریافت و پرداخت جزو اولویت‌هایمان قرار دادیم. خبر خوشی که به شما می‌دهم این است که ما از معاون صدا خواهش کردیم به صورت ویژه به پیشکسوتان رادیو توجه کند. ظرف روز‌های آینده خبر‌های خوبی در حوزه پیشکسوتان رادیو خواهید شنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز