خبرگزاری کار ایران

معرفی فرهنگ، تمدن و ادبیات ایران در فضای مجازی به زبان صربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۲۱

با هدف شناساندن فرهنگ، تاریخ، هنر و ادبیات ایران، مجموعه ویدئوهای کوتاه به زبان صربی با عنوان «پرتورا: یک دقیقه با فرهنگ ایران» توسط مرکز مطالعات فارسی و دانشجویان دانشگاه بلگراد و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان تهیه شده که بتدریج در شبکه‌های مختلف فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در راستای طرح روایت‌های غیرایرانی از فرهنگ ایران، این مجموعه توسط مرکز مطالعات فارسی و دانشجویان دانشگاه بلگراد و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان تهیه شده است و موضوعات متنوعی در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، جغرافیا و مردم‌شناسی، آیین‌ها و بزرگداشت‌ها، چهره‌ها و نامداران، مکان‌ها و ابنیه‌ها را در بر می‌گیرد و در یک دقیقه مهمترین اطلاعات را برای جلب توجه و آشنایی اولیه مخاطبان به موضوع ارایه می‌دهد.

استفاده از شیوه ارایه اطلاعات فرهنگی در کوتاه‌ترین و مفیدترین شکل ممکن با بهره‌گیری از تصاویر مرتبط با موضوع کلیپ و همچنین قابلیت انتشار و همرسانی در تمامی شبکه‌های اجتماعی از مهمترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود که می‌تواند توجه مخاطبان و به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به خود جلب کرده و ضریب نفوذ فرهنگی را به ویژه برای این گروه از مخاطبان افزایش دهد.

نماهنگ‌های این مجموعه ابتدا به صورت تدریجی در کانالی به همین نام در یوتیوب (به نشانی https://www.youtube.com/@pertura) منتشر شده و سپس در سایر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب موجود در فضای مجازی همرسانی می‌شود.

«پرتورا» سرواژه عنوان نام مجموعه از دو واژه صربی «پرسیسکی» (پر) و کولتورا (تورا) تشکیل شده که معنا و مفهوم «فرهنگ ایران» را تداعی می‌کند و برای مخاطبان صرب قابل فهم و جالب توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز