خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی مطرح شد؛

طراحی جایزه ویژه به رسانه و خبرنگار برتر/ اضافه شدن دو دوسالانه در سال آینده/ مجوز حراج تهران لغو نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۸۸

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در نشست رسانه‌ای خود؛ آماری از امور انجام شده طی ده ماه گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در دفتر جلسات ساختمان معاونت هنری وزارت ارشاد با اصحاب رسانه دیدار کرد. 

عبدالرضا سهرابی گفت: خوشحالم در پایان سال در خدمت رسانه‌ها و اهالی رسانه هستم. 

او ضمن تبریک میلاد امام مهدی (ع) افزود: امیدوارم دنیا با حضور و ظهور و حضور ایشان طعم عدالت را بچشد. 

وی در ادامه بیان کرد: من به رسانه‌ها علاقمندم و آن‌ها را دنبال می‌کنم و این مقوله بسیار مهم است. حال در جهان هم تاثیر رسانه‌ها را می‌بینیم که بسیار گسترده و با اهمیت است. در طول ده ماه گذشته پس ازحضور من در مسئولیت فعلی، این هم‌افزایی بین مرکز و حوزه‌های مخالف رخ داده است.

طراحی جایزه ویژه به رسانه و خبرنگار برتر/ اضافه شدن دو دوسالانه در سال آینده/ مجوز حراج تهران لغو نشده است

او گفت: ما به نگاه شما اهالی رسانه اهمیت بسیار می‌دهیم و از مطالبات و پیشنهادات شما در امور مختلف عرصه تجسمی بهره می‌بریم. 

سهرابی با بیان اینکه نقد اصلا منفی‌نگری نیست و در افکار عمومی چنین تعریفی وجود دارد، ادامه داد: واقعا اگر نقد منصافانه و سازنده باشد به مدیران و مسئولان کمک می‌کند تا اتفاقات و مقولات را بازنگری کنند به این دلیل که آن‌ها سرشان شلوغ است، آن‌ها ممکن است مسائل را فراموش کنند. این یادآوری کمک کننده است. 

وعده‌های شش ماه گذشته

وی در ادامه به ارائه آمار کارهای انجام شده در دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد طی ماه‌های گذشته پرداخت و گفت: در مهرماه برنامه شش ماه را ارائه کردم و حال آماری از کارهای انجام شده، ارائه می‌شود. آماری که می‌دهم بر اساس مستندات است. 

سهرابی در ادامه گفت: تعداد مجوز نمایشگاه‌ها را سیصد و ده‌تا معرفی کرده بودیم و تا به امرو سیصد و هفت نمایشگاه برگزار شده است. در مجموع نیز تا امروز به علاوه سی و شش نمایشگاه درمجموع ۳۸۷ نمایشگاه برگزار شده است. 

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اذعان داشت: ارائه گواهی‌های هنری هم از عدد بیست و هفت در شش ماه نخست به عدد چهل و شش افزایش پیدا کرده و جز این هم درخواستی نبوده است. 

هیچ اثری خارج از چهارچوب از کشور خارج نشده

وی ادامه داد: تعداد صدور مجوز برای خروج اثار هنری در کشور ۱۰۷۸ اثر مجوز گرفته‌اند و تا امروز ۲۳۸۴ درخواست داشته‌ایم. موضوع بعد اینکه قالب آثار خارج شده یا در کشور فروخته شده‌اند و یا برای نمایشگاه رفته و ارز آوری داشته‌اند.

تسریع امور گمرکی هنرمندان

سهرابی گفت: نکته مهم دیگر اینکه با توجه به حضور هنرمندان در رویدادهای خارجی سعی کرده‌ایم زیر چهل و هشت ساعت پاسخ‌هایمان را به اداره گمرک ارائه کنیم تا به این ترتیب مشکلی وجود نداشته باشد. از آن جهت که شاید هنرمند با قولی که به ارت فرها یا برگزارکنندگان می‌دهند تلاش کردیم این پاسخگویی زیاد طول نکشد. 

لغو عضویت هنرمندان از صندوق هنر

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در ادامه درباره عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر توضیحاتی داد و گفت: عرصه تجسمی گستره بسیاری از هنرمندان را دربرمی‌گیرد و بحث‌شان با صندوق اعتباری هنر بسیار جدی است. قبلا وقفه‌هایی در انجام عضویت‌ها وجود داشت و لغو تمدیدهایی صورت گرفته بود و ما در کمتر از ۱۰ ماه به نیازهای موجود در این زمینه پاسخ دادیم. حال در فصل چهارم فصل جاری ۱۲۵۸ هنرمند عرصه تجسمی تمدید عضویت شده‌اند. 

او گفته‌های خود را اینگونه کامل کرد: در مبحث بیمه هم تعداد ۴۱۷ نفر هنرمند به صندوق معرفی شده‌اند. 

خبرنگار و رسانه برتر

سهرابی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اتفاق جدیدی را رقم زده‌ایم که جزییات آن را به زودی اعلام خواهیم کرد. اما کلیتی از آن را توضیح می‌دهم. 

وی توضیح داد: جایزه ویژه رسانه برتر هنرهای تجسمی را می‌خواهیم برگزار کنیم تا به این واسطه به بهترین رسانه و خبرنگار رسانه جوایزی اهدا شود و مورد قدردانی قرار گیرند. 

او گفت: جای این بخش را بسیار خالی می‌دیدم و تلاش داریم تا اردییهشت ماه سال آینده بررسی‌ها را انجام دهیم و تندیس هم به برگزیدگان اعطا می‌شود. اسم مناسبی هم برای این جایزه اتخاذ خواهد شد. 

دوسالانه‌های تازه

سهرابی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، مبنی بر وعده برگزاری چند دوسالانه در سال ۱۴۰۱ که طی گفتگویی با ایلنا بیان شده بود، گفت: ما دوسالانه‌ها را با توجه و بر اساس ظرفیت‌ها تعریف می‌کنیم و امسال دو دوسالانه را برگزار کردیم. همین‌جا بگویم که برای برگزاری یکی از همین رویدادها که نامش را نمی‌گویم، تلاش کردیم تا عقب‌نشینی صورت نگیرد و کارها طبق روال انجام شود که این اتفاق افتاد. در ادامه هم نگارگری را افتتاح کردیم و سال آینده هم دو دوسالانه دیگر را از ما مطالبه کنید. 

وی درپایان پاسخش گفت: باید بگویم آمادگی محتوای برای برگزاری ۴ دوسالانه هم داریم اما به هرحال شرایط و منابع مالی هم باید مهیا شود. 

حراج تهران لغو نشده!

سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره‌ عدم برگزاری حراج تهران و شائبه لغو مجوز آن توضیح داد: درباره‌ عدم برگزاری حراج تهران اینطور نبوده که مجوز این رویداد صادر نشده باشد و یکی از رسانه‌ها از قول من این را گفته بود که درست نبود. قضیه این بود که یک اشکال حقوقی در درخواست بود و من گفتم آن را اصلاح کنید تا مجوز داده شود اما این کار انجام نشد. در واقع ما مجوز صادر نکردیم و چون درخواستی به ما ارائه نشد. 

وی در بخشی دیگر، درباره وضعیت موزه هنرهای معاصر و بازسازی آن گفت: درباره قضیه بازسازی گزارشی اجمالی به من داده شد. نمی‌خواهم دوره‌های قبل را نقد کنم، اما معتقدم کارها آنطور که باید انجام نمی‌شده! 

بازگشت موکت‌ها به موزه

سهرابی درباره تعویض موکت‌های موزه هم گفت: تصمیمی درباره سرامیک شدن موزه ارائه شد و من و آقای سالاری مخالفت کردیم، چون سرامیک برای ساختار موزه مناسب نیست و در ادامه هم موکت‌ها را بازگرداندیم. 

او درباره نحوه برگزاری جشنواره جوان هم گفت: دنبال کاری خلاقانه برای برگزاری جشنواره جوان هستیم و رسانه‌ها هم ضمن نقد راهکار به ما بدهند. می‌شود کار گروهی داشته باشیم و رسانه‌ها ایده بدهند. من نیز هدفم برگزاری رویدادهای خلاقانه است و انشالله با این همکاری‌ها طوفان مغزی خوبی رخ می‌دهد.

عبدالرضا سهرابی در پایان از همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران عرصه تجسمی برای پوشش و برگزاری رویدادها از دوران انتصابش تاکنون تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز