خبرگزاری کار ایران

«اوصاف امام حسین (ع)» کتابی پُر از فضایل سیدالشهداء

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۷۴

کتاب «اوصاف امام حسین (ع)» اثری از احمد سعیدی در ۳۶۴ صفحه توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

به گزارش ایلنا، ذکر، نقل، نگارش و مطالعه فضایل و مناقب اهل‌بیت(علیهم السلام)، عبادت خداوند متعال است. حضرت سیّدالشهداء(علیه السلام) محور اهل‌بیت عصمت و طهارت است. آنچه درباره امام حسین(علیه السلام) به‌عنوان فضایل و مناقب ذکر شود، درخصوص بقیه معصومان(علیهم السلام) نیز صادق است؛ همچنانکه آنچه درباره بقیه آن ذوات مقدس ذکر شود، در حضرت سیّدالشهداء(علیه السلام) نیز جارى است.

کتاب اوصاف امام حسین نوشته احمد سعیدی ذکر و شرح کوتاه تنها به بعضی از القاب و اوصاف و فضایل حضرت اباعبدللّه(علیه السلام) اختصاص دارد که در روایات و ادعیه و زیارات آمده‌اند و روشن است که کلمات روحی و معنوى سیّدالشهداء(علیه السلام) که در روایات نیامده، بسیار بیشتر است و آن‌ها در این اثر منعکس نشده‌اند.

احمد سعیدی پیش از این کتاب‌های اوصاف‌الرسول(ص)، اوصاف امیرالمؤمنین(ع)، اوصاف امام حسن مجتبی(ع) و اوصاف المهدی(عج) را نیز نوشته است و این‌بار به سراغ اوصاف امام حسین (ع) رفته و حدود هزار و اندی از این نام‌ها، القاب و صفات را جمع‌آوری کرده است. روشن است که کلمات روحی و معنوی سیّدالشهداء (ع) که در روایات نیامده، بسیار بیشتر است که آن‌ها در این اثر منعکس نشده‌اند و این اثر ادعای جامعیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز