خبرگزاری کار ایران

"اصحاب امام زمان در عصر ظهور" در کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۹۵

کتاب «اصحاب امام زمان در عصر نوظهور» به قلم آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در 576 صفحه ازسوی انتشارات جمکران منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه دوران حیات و امامت امام زمان(عج) به سه دوره غیبت صغری، غیبت کبری و عصر ظهور تقسیم می‌شود، یاران حضرت نیز به همین سه دوره تقسیم می‌شوند.

در کتاب «اصحاب امام زمان(عج) در عصر ظهور» به فلم شیخ نجم الدین طبسی و تحقیق سیدمحمد ناصر حیدری باتوجه به روایات نقل شده از حضرات معصومین به بحث و بررسی پیرامون تعداد اصحاب، ویژگی‌های ایشان، ملیت و معرفی اسامی اصحاب امام زمان(عج)، پرداخته و به سوالات و شبهاتی که در این خصوص وارد شده است پاسخ داده می‌شود.

احادیثی در مورد اصحاب امام زمان:

امام علی (ع): آن‌ها مردانی هستند که خدا را آنان که شایسته است می‌شناسند و آنان به وحدانیت خداوند آنچنان که حق وحدانیت است اعتقاد دارند.

امام صادق (ع): آنان در دل شب، از خشیت خداوند مانند مادران جوان از دست داده ناله می‌کنند، شب‌ها را با عبادت به صبح می‌رسانند و روزها را با روزه به پایان می‌برند. آنان مردان شب زنده‌داری هستند که زمزمه نمازشان مانند صدای کندوی زنبوران به گوش می‌رسد. شب‌ها را با شب زنده‌داری سپری می‌کنند و بر فراز اسب‌ها خداوند را تسبیح می‌گویند.

امام علی (ع): گروهی از مردان الهی دور او گرد می‌آیند دعوتش را بر پای می‌دارند و یاری‌اش می‌کنند آن‌ها وزیران او هستند که سنگینی مسائل کشوری را برعهده می‌گیرند و او را در مسئولیت بزرگی که خداوند به عهده‌اش گذاشته یاری می‌کنند.

امام جواد (ع): آنگاه که عدد مورد نظر یاران حضرت کامل شد، به اذن خدای بزرگ قیام می‌کند و بی‌درنگ به کشتار دشمنان خدا و دین خدا دست می‌یابد تا خدای بزرگ خشنود گردد. خداوند به دست اینان طاغوت‌ها و جباران را نابود می‌سازد و آنان را بر شرق و غرب عالم مسلط می‌کند.

کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» نیز با مراجعه به منابع دست اول و معتبر سعی کرده است تا با تقسیم دوران مختلف به صورت عصر ظهور، غیبت کبری و غیبت صغری؛ یاران امام زمان را نیز تقسیم‌بندی و این چهره‌ها را معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز