خبرگزاری کار ایران

یاسر فریادرس:

دایره مخاطبان سینمای مستند، گسترده‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۷۱۷

یاسر فریادرس قائم مقام شبکه مستند معتقد است برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مرتبط با سینمای مستند، دایره مخاطبان آن را گسترش داده است.

یاسر فریادرس (قائم مقام مدیر شبکه مستند) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اهمیت سینمای مستند توضیح داد: سینمای مستند به واسطه ارتباطی که با واژه واقعیت و آگاهی‌بخشی دارد، برای نخبگان و از منظر سندسازی و واقعه‌نگاری برای ثبت در تاریخ مهم است. در این سال‌ها سینمای مستند به مخاطب عام بسیار نزدیک شده است و این به آگاهی بخشی و جریان سازی کمک می‌کند و جامعه را به تعالی می‌رساند. برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها باعث توجه اقشار مختلف به سینمای مستند شده و دایره مخاطبان آن را گسترش داده است.

قائم مقام شبکه مستند در ادامه درباره ارتباط جشنواره «سینماحقیقت» با تلویزیون بیان کرد: جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان ویترین سینمای ایران و جایی که برای اولین بار برخی مستندها در آن رونمایی می شوند، آغازگر مسیری است که فیلم‌ها در آن رونمایی می‌شوند و بعد در سینماها و فضاهای دانشگاهی اکران می‌شوند و در مرحله آخر به خانه خودشان که به نظر من تلویزیون است، می‌رسند. مدیران تلویزیون و فعال در حوزه مستند می‌توانند با دیدن مستندها در چنین جشنواره‌هایی آینده تلویزیون را ببینند و متوجه شوند که برای این سیری که آغاز شده است چه اتفاقی قرار است، بیفتد.

این مستندساز افزود: جشنواره تلویزیونی مستند می‌تواند مکمل چرخه‌ای باشد که با «سینماحقیقت» شروع شده. اغلب فیلم‌هایی که در جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی شدند، در ایستگاه پایانی اکران خود به جشنواره تلویزیونی مستند می‌رسند و در آنجا با مخاطب میلیونی مواجه می‌شوند.

فریادرس با اشاره به جریان ساز بودن جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» در حوزه سینمای مستند جریان‌سازترین است و این جریان سازی نقطه شروع است. آثار مهمی که در سینمای مستند تولید شده را در «سینماحقیقت» می‌بینیم و بعد در تکامل اکران، این آثار را در تلویزیون خواهیم دید. تقریبا نود درصد آثاری که در «سینماحقیقت» اکران می‌شوند، قابلیت پخش از تلویزیون را دارند و آن درصد اندک هم شاید مناسب پرده سینما باشند و تنها آثار اندکی هستند که ازنظر ملاحظات محتوایی این امکان را ندارند که در تلویزیون به نمایش دربیایند.

یاسر فریادرس در پایان درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت «سینماحقیقت» جریان ساز بودن آن و تاثیری است که روی سینمای مستند دارد. این رویداد سینمایی نقطه شروع برای اکران فیلم‌ها به شمار می‌رود و فیلم‌هایی که انتخاب می‌شوند، سرمشقی برای مستندسازان جوان هستند و جریان سازی تولید را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز