خبرگزاری کار ایران

آلبوم «قاسم هنوز زنده است» رونمایی شد/ ترجیح بر پوشش همه سلیقه‌ها در نوع قطعات/ درک قهرمان بودن حاج قاسم جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۹۶

در مراسم رونمایی آلبوم «قاسم هنوز زنده است» اثر جدید حوزه هنری جزییات این مجموعه موسیقایی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از آلبوم «قاسم هنوز زنده است» محصول جدید مرکز موسیقی حوزه هنری با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز یکشنبه ۱۱ دی‌ماه در حوزه هنری برگزار شد. 

 میلاد عرفانپور (شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری)  در این برنامه با بیان اینکه تمامی قطعات آلبوم در استودیوی مرکز موسیقی حوزه هنری ضبط شده، گفت: درباره شخصیت‌های بزرگ همیشه آثار مختلفی در حوزه‌های مختلف هنر خلق شده است. مثلا نقاشی مقوله‌ای به اسم پرتره دارد که به این موضوع پرداخته است. 

توجه به قهرمان‌گرایی مقوله‌ای جدی در ترسیم چهر‌‌ه‌ها

او افزود: توجه به قهرمان‌گرایی و ترسیم چهره قهرمان در هنر همواره بحث جدی بوده و هست. برای ما هم شهید قاسم سلیمانی بدون اغراق نه برای مردم ایران بلکه برای همه مردم جهان قهرمانی است که مشابه ندارد. البته در طول تاریخ هم اگر می‌خواستیم قهرمان‌هایمان را بشماریم افرادی بوده‌اند که به صورت شفاهی درباره‌شان شنیده‌ایم و براساس هنر داستان نویسان به ما رسیده‌اند. 

حاج‌ قاسم با رسانه‌ها برجسته نشد

عرفانپور گفت: حاج قاسم شخصیتی ملی و ارزنده است و آنچه او را برجسته کرد رسانه نبود. آنچه قاسم سلیمانی را جهانی کرد همانی بود که ریشه در دهقان زاده کرمانی داشت. 

این شاعر ادامه داد:  حاج قاسم وقتی شهید می‌شود،  همه جهان درک می‌کند که قهرمانی را از دست داده‌اند. قهرمانی که فقط فاتح میدان نبرد نیست بلکه قهرمانی است که دشمن در اوج کوچکی این قهرمان را شهید می‌کنند. او یک قهرمان نظامی نیست او قهرمان زندگی و مهربانی است و همین ویژگی هاست که می‌توانیم او را قهرمان مدارا با مردم می‌دانیم او قهرمان درک معنای زندگی است. او کوشید برای مردم و خدا زندگی کند و برای خدا جانش را تقدیم کندو ما می‌بینیم که چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادت به معرفی ابعاد زندگی او پرداخته می‌شود. 

عرفانپور گفت: این افتخار بزرگی بود که هنرمندان در دوران حیات شهید سلیمانی بدون اینکه جشنواره و پاسداشتی در کار باشد، درباره او اثری پیش روی مخاطبان قرار دهند.

حاج قاسم درباره بزرگداشتنش همیشه گلایه داشت

این شاعر گفت: حتی در این زمینه هم گلایه‌هایی داشت که چرا در زمان حیاش مراسم یا برنامه بزرگداشتی برایش برگزار می‌شد. بعد از شهادت حاج قاسم نیز ما دیدیم که آثار مختلفی در حوزه‌های شعر و سینما و تئاتر و موسیقی تولید شد که انصافاً آثار قابل توجهی بود. 

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری بیان کرد: ما در مرکز موسیقی حوزه هنری تلاش کردیم آثاری را تولید کنیم که در این زمینه حدود ۱۰ قطعه آماده شد و در قالب آلبوم «قاسم هنوز زنده است» پیش روی مخاطبان قرار گرفت. البته شاید با این نام به یاد اثر ماندگار غلامرضا صنعتگر عزیز بیفتید که انصافاً هم اثر قابل توجهی بود. در این زمینه خوانندگان دیگری هم آثار خوبی را منتشر کردند که در این زمینه می‌توانیم به اثر استاد علیرضا افتخاری با آثار «مرد میدان» با شعر حضرت مولانا با همکاری مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما و اثر» رقص جولان» با شعر محمد مهدی سیار و آهنگسازی عماد توحیدی اشاره کنیم. البته حاج صادق آهنگران مرد ارزشمند موسیقی انقلاب اسلامی و رفیق صمیمی حاج قاسم سلیمانی هم در این آلبوم اثری به نام «حاج قاسم سلام» دارند که طوری از حاج قاسم خوانده که واقعاً شنیدنی است. 

عرفانپور با معرفی دیگر جزییات آلبوم «قاسم هنوز زنده است»، ادامه داد: محمد حشمتی، امیرحسین سمیعی، سید محسن حسینی، امیرحقیقت از جمله هنرمندانی هستند که در آلبوم «قاسم هنوز زنده است» به عنوان خواننده حضور دارند. در این زمینه هنرمندان متعددی در حوزه تنظیم، آهنگسازی، شعر و نوازندگی همراهی بسیار خوبی با ما داشتند که امیدوارم مقبول حضرت حق و مردم باشد و حاج قاسم عزیز نیز این اثر را از ما قبول کند. 

حاج قاسم مصلحی اجتماعی بود

او اذعان داشت: ما اعتقاد داریم که هنر باید هنر زیستن و هنر زندگی باشد از این جهت پرداخت به موسیقی را فقط در یک حوزه نمی‌بینیم. ما هنر را هنر زندگی می‌دانیم که زندگی انسان را باید درساحت‌های مختلف پوشش دهد. همان طور که حاج قاسم ما در میدان نبرد مرد زیرک و باهوشی بود در میدان زندگی هم با خانواده یک همسر مهربان و پدر خوب بود. 

عرفانپور در ادامه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه اجتماعی هم یک مصلح اجتماعی بود که به اعتقاد من ویژگی‌های یک انسان کامل را داشت و اگر کسی در زمانه ما بخواهد چهره‌ای به سیمای اهل بیت پیدا کند نزدیک‌ترین چهره حاج قاسم عزیز ما بود. 

رونمایی آلبوم در زادگاه شهید 

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در بخش دیگری از این نشست گفت: مراسم اصلی رونمایی این البوم روز دوشنبه دوازدهم دی ماه در قالب کاروان «روایت حبیب» در شهر کرمان با برگزاری یک مراسم ویژه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. البته که ما تلاش کردیم که به لحاظ محتوایی نکاه متنوعی داشته باشیم و شاید شما در برخی قطعات آثاری را بشنوید که نامی از حاج قاسم در آن نباشد اما جملگی آثاری هستند که در قالب رنگ‌بندی‌های متفاوت دربرگیرنده نکات مشترک زندگی ارزمند شهید سلیمانی باشد. 

میلاد عرفانپور در پایان گفت: شاید برخی خرده بگیرند که چرا تنوع موسیقایی این آلبوم گوناگون است اما ما ترجیح دادیم تمامی سلیقه‌ها در این آلبوم حاکم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز