خبرگزاری کار ایران

«فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» به چاپ چهارم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۹۷

چاپ چهارم کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی در ۴۹۴ صفحه روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، چاپ چهارم کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی همزمان با ایام فاطمیه به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۹۴ صفحه روانه بازار نشر شد. 

درباره زندگانی کوتاه، بابرکت و پر فراز و نشیب‌ام الائمه فاطمه زهرا (س) کتاب‌ها و رساله‌های بسیار از قرن اول تا عصر حاضر نوشته شده و بزرگان اهل قلم اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان آثار متنوعی به نگارش درآورده اند، لیکن حیات اعجاب برانگیزش به صورتی است که هر چه تأمل و تعمق بیشتر شود، همچنان نکات نو، سازنده، کاربردی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگر یافت می‌شود. 

کتاب حاضر، زندگی درس آموز و الگوی همه زنان جهان را در پنج بخش بررسی کرده است؛ بخش اول این اثر که با عنوان «نیمه اول عمر پربرکت فاطمه در مکه مکرمه» منتشر شده، مشتمل بر زمان ولادت و چگونگی آن، اسامی و القاب پرمحتوای صدیقه طاهره (س)، و دوران کودکی و نوجوانی فاطمه در مکه مکرمه است. 

در بخش دوم این اثر با عنوان «والاترین الگوی زنان جهان»، به سه فصل با عناوین ازدواج پربرکت و به یاد ماندنی، اداره زندگی و مبانی استحکام خانواده و شناخت فاطمه در منابع سه‌گانه پرداخته شده است. 

سومین بخش از این اثر در سه فصل و ۱۱ گفتار به جلوه‌های عصمت و هدایت‌گری در سیره حضرت فاطمه (س) می‌پردازد؛ در این بخش، سیره عبادی و اقتصادی و سیاسی فاطمه (س)، حجاب و عفاف آن حضرت، و فدک به عنوان بزرگترین پشتوانه مالی ولایت در اختیار فاطمه (س) مورد بررسی قرار گرفته است. 

در بخش چهارم کتاب «فاطمه چشمه جوشان هستی»، به وصایا و حوادث روزهای پایانی عمر صدیقه طاهره (س) در سه فصل با عناوین مجموعه وصیت‌های حضرت فاطمه (س)، حوادث واپسین روزهای حیات و شهادت آن حضرت، و شهادت مظلومه عالم پرداخته شده است. 

در این اثر، وصیت نامه حضرت فاطمه زهرا (س) در دو دسته بیان شده است: دسته اول مربوط به وصیت نامه «مکتوب مالی» می‌شود که در آن به توصیه آن حضرت بر موقوفات، وصیت بر درآمدهای مالی از زمین‌های زراعی دیگر، وصیت بر اشیاء داخلی منزل مسکونی پرداخته شده است؛ دسته دوم وصایایی آن حضرت به وصیت نامه «مسموع الهی سیاسی» اشاره دارد که از جمله مباحث این قسمت می‌توان به وصیت به ازدواج با «أمامه»، غسل و کفن و دفن شبانه، دعوت شفاهی اصحاب سرّ در نماز و تشییع شبانه، تأکید بر دفن شبانه وعدم مشارکت غاصبان فرصت طلب پرداخت. 

بخش پنجم و پایانی این اثر، به «یاران خاص و مرام نامه فاطمه (س)» اختصاص یافته که در این بخش، اصحاب سرّ فاطمه (س) معرفی شده‌اند و به ۴۰ حدیث در شناخت و چگونگی سیره آن حضرت اشاره شده است. 

علاقمندان برای بهره مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز