خبرگزاری کار ایران

در نشست کاروان هنری «روایت حبیب» مطرح شد؛

اتکا به جناح‌بندی‌های سیاسی مدنظر ما نیست/ تاکید بر مردمی بودن یک رویداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۱۶

نشست خبری کاروان هنری «روایت حبیب» صبح امروز دوشنبه هفتم آذرماه‌ با حضور برگزارکنندگان در حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نشست خبری رویداد کارون هنری «روایت حبیب» صبح امروز دوشنبه هفتم آذرماه، در سالن مهر حوزه هنری تهران با حضور علی فروزان‌فر (معاون هنری حوزه) و سیدمهدی ابطحی (دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی) برگزار شد.

اتکا به جناح‌بندی‌های سیاسی مدنظر ما نیست/ تاکید بر مردمی بودن یک رویداد

زنده نگه داشتن یاد حاج قاسم فریضه‌ای انقلابی است

در این نشست، علی فروزانفر درباره سیاست‌های رویداد امسال گفت: بزرگداشت و یاد کردن از شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرضیه انقلابی، شرعی و ملی است. از آنجا که حوزه هنری خودش را متولی انقلاب اسلامی می‌داند، ما هم برگزاری رویدادی برای شهید عزیز را وظیفه خود می‌دانیم. در روایت امسال از شهید سلیمانی ده استان را برای برگزاری مدنظر داریم و شهرهایی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در نظر گرفته‌ایم. 

وی در ادامه گفت: موضوع حاج قاسم محدود به سالگرد ایشان نیست و ما باید مرام و شیوه زیست و شهادت ایشان را در طول سال احیا کنیم.

او در ادامه درباره زمان و نحوه برگزای کاروان هنری «روایت حبیب» در هفته‌های آتی گفت: بازه زمانی اینگونه بوده که کاروان یک ماه قبل از سالگرد شهید سلیمانی حرکت می‌کند و روز سالگرد به کرمان برسد. اتفاق دیگر  رویداد امسال این است که تولید محتواهایی داریم که توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود که در ماه آینده طی نشست خبری جداگانه جزیاتش ارائه خواهد شد.

فروزان‌فر گفت: هنرمندان حوزه های مختلف در بخش شب خاطره به ارائه آثاری می‌پردازند که محوریت روندی است که درباره آن توضیح دادم.

خصوصیت کاروان هنری «روایت حبیب» مردمی بودن آن است

او ادامه داد: خصوصیت روایت حبیب این است که در بین مردم برگزار می‌شود؛‌ به این ترتیب که اجراکنندگان بخش‌های مختلف در محل هایی چون امامزاده‌ها و مساجد و محلات تجمع مردم حضور می‌یابند و انشالله که مردم هم مانند سال قبل استقبال می‌کنند.

معاون هنری رویداد «روایت حبیب» تاکید کرد: انتقام حاج قاسم  هم موضوع دیگری است که از سال گذشته مطرح بوده و طی آن به این مقوله از نگاه هنرمندان می‌پردازیم. 

وجود شهید سلیمانی دلمان را قرص می‌کند

فروزان‌فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش، درباره نحوه برگزاری برنامه با توجه به ناآرامی‌های رخ داده اخیر گفت: در هفتاد سال گذشته برنامه‌ها با احتمال حاشیه داشتن برگزار شده‌اند و قاعدتا ماهم از این قاعده مستثنی نیستیم .سال گذشته تدبیرهایی در استان‌ها تعریف شده بود و امسال هم همینطور است و آنها را لحاظ کرده‌ایم.

او در پایان گفت: آنچه برای برگزاری رویداد در شرایط فعلی دل ما را قرص می‌کند وجود شهید عزیز حاج قاسم است. سال گذشته اوضاع آرام‌تر بود و امسال اینطور نبوده است‌ وجود شهید خود وضعیت آرامی را ایجاد خواهد کرد.

هدف از برگزاری رویداد تبین زندگی شهید سلیمانی است

در ادامه نشست سیدمهدی ابطحی (دبیر ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی) گفت: دومین رویداد کاروان حبیب در سومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی با هدف تبین زندگی شهید به زبان هنر و ارائه به توده مردم هدف ماست.

دبیر ستاد برگزاری کاروان هنری «روایت حبیب» در ادامه گفت: انشالله رویداد امسال روز جمعه آینده یازدهم آذرماه در مشهد مقدس در جوار امام هشتم (ع) برگزار می‌شود. اختتامیه هم بر مزار شهید سلیمانی در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: گروه دیگری که ما آنها را به عنوان مخاطبان‌مان مدنظر داریم مخاطبان توده مردم هستند آنهم با محوریت خانواده‌ها و مردم در مناطق کم برخوردار. در سومین گروه هم فرهیختگان استان‌ها را داریم. مخاطب خاص امسال ما هم کودکان و نوحوانان هستند. خراسان رضوی، مازندران. آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان و کرمان هم تعدای از استان‌هایی هستند که در آنها به اجرای برنامه‌ خواهیم پرداخت.

ابطحی اذعان داشت: نحوه انتخاب استان‌ها هم بر اساس پراکندگی آنها بوده و تنوع شرایط اقلیم هم برای‌مان اهمیت داشته است. از طرفی اهالی هر کدام از استان‌های منتخب به نوعی با حاج قاسم برخورد و تعامل داشته‌اند.

ورود به استا‌ن‌ها با سفیر کاروان

او ادامه داد: در هر استان به مدت سه روز برنامه داریم و ورود به استان‌ها با ورود سفیر کاروان روایت حبیب رقم می‌خورد.

ابطحی بیان کرد: واحدی سیار در مناطق مرحوم و کم‌برخوردار به اجرای برنامه‌های هنری می‌پردازد که تاریخ و زمان برگزاری تا چند روز آینده توسط روابط عمومی مجموعه اعلام خواهد شد. دو محفل ادبی هم داریم که یکی نقد کتاب است و پاورقی نام دارد. این بخش به آثاری درباره حاج قاسم اختصاص دارد و در محافل بررسی می‌شوند. در حوزه تجسمی هم محفلی داریم و استادان و هنرمندان استان‌ها آن را برگزار می‌کنند. صد اثر هم داریم که در قالب نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب هم برنامه دیگری است که برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. برنامه شب خاطره هم که آقای فروزان‌فر درباره‌اش توضیح دادند در حوزه هنری قدمت زیادی دارد و سال‌ها برگزار شده است. با توجه به بحث ادبیات دفاع مقدس برنامه ما بنا دارد به روایت‌های مستند از حاج قاسم با نگاه بومی اهالی استان‌ها بپردازد.

روایت یک کرد دموکرات از شهید سلیمانی

سیدمهدی ابطحی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: ما در نحوه برگزاری بخش‌های مختلف کاروان هنری «روایت حبیب» کاری با جناح‌بندی‌های سیاسی نداریم. سال قبل هم همینطور بود. به طور مثال یک کرد دموکرات را در برنامه سال قبل داشتیم. او آمد زندگی شهید سلیمانی را از نگاه خودش روایت کرد. یا اینکه در اصفهان یک خلبان ارمنی از برخوردش با حاج قاسم در دوران جنگ گفت. روایت‌های ما از حاج قاسم از این جنس است. ما به دنبال روایت فرماندهان و سرداران از شهید سلیمانی نیستیم بلکه به دنبال روایت مردم از ایشان هستیم. مثلا یک مهماندار هواپیما یا  فردی که حاج قاسم جهیزیه اش را داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز