خبرگزاری کار ایران

تجدید چاپ چند کتاب در نشر سمرقند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۰۷۷

کتاب‌های «پندهای شاهنامه» به پنجمین چاپ، «نگاهی به حقوق زن و قوانین آن در تاریخ ایران» به چهارمین دور چاپ، «از اسطوره به تاریخ» به سومین دور چاپ و «مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» به دومین دور چاپ خود رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر سمرقند درصدد تجدید چاپ چندین جلد کتاب از جمله «پندهای شاهنامه»، «نگاهی به حقوق زن و قوانین آن در تاریخ ایران»، «مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» و «از اسطوره به تاریخ» برآمد. 

«پندهای شاهنامه» 

کتاب «پندهای شاهنامه» نوشته محمد رسولی به چاپ پنجم رسید. این کتاب در ۱۵۷ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار تومان روانه بازار شده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

کتاب ارزشمند شاهنامه، ضمن اینکه تاریخ ایران می‌باشد، پندها و اندرزهای بسیار مفیدی را هم دربردارد که توجه به این پندها، ضمن افزایش خرد انسان، می‌تواند راهنمای بینش و منش درست هم باشد. همچنین از این ابیات حکیمانه می‌توان در نوشتار و گفتار به هنگام سخنرانی و… بهره برد. 

این کتاب که ابیات پندآموز و پر حکمت شاهنامه را در بر گرفته است، با مطالعه چندین باره نسخه‌های گوناگون شاهنامه تهیه و تثدیم دانشوران گرامی و ایران دوستان می‌شود. 

«نگاهی به حقوق زن و قوانین آن در تاریخ ایران» 

کتاب «نگاهی به حقوق زن و قوانین آن در تاریخ ایران» نیز به قلم محمد رسولی به چاپ چهارم خود رسید. این کتاب در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان با ضمیمه قانون حمایت از خانواده روانه بازار کتاب شده است. 

در بخشی از پیشگفتار آمده است: زنان در جامعه نقش بسیار با ارزش و موثری دارند. از سوی دیگر در سال‌های اخیر موشوع حقوق زن در جامعه ما بسیار محل گفتگو و مناقشه بوده است و بسیاری از ارکان موجود در جامعه و نیز نهادهای سیاسی و قضایی و اجرایی و نیروهای کشور به این امر پرداخته‌اند. در همین رابطه تشکیل جلسات زیادی در مراکز گوناگون از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته تا مرکز امور زنان ریاست جمهوری و سایر جاها ایجاد و برگزار شده است…برخی می‌پندازند که زن ایرانی تاکنون هیچ نقش اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… نداشته و از هیچ حقی برخوردار نبوده و لابد در زمان‌های گذشته هیچ قانونی نیز برای او وضع نشده است! این درحالی است که در کشوری مثل ایران حتما قوانین لازم برای اداره کشور و از جمله پرداختن به حقوق زنان از دیربار وجود داشته…

از اسطوره به تاریخ

کتاب «از اسطوره به تاریخ» تالیف هوشنگ طالع نیز به چاپ سوم خود رسیده است. این کتاب در ۳۶۲صفحه با شمارگان۶۰۰ نسخه و با قیمت ۵۵ هزار تومان روانه بازار شد. 

در بخشی از کتاب آمده است: 

برخلاف بسیار چیزهایی که در تعریف اسطوره گفته‌آند و نوشته‌اند، باید گفت که ره به جایی نبرده‌اند. گاه این گفتارها و نوشتارها، به چندین و چند رویه کشیده می‌شود و گاه، دفتر و کتابی و یا حتا چند دفتر و کتاب را دربرمی‌گیرد، اما از آنجا که در تعریف ساده آن عاجز مانده‌اند، نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای قابل پذیرش همگان برسند. 

درحالی که اسطوره در یک تعریف ساده و افزون بر آن، جامع و مانع عبارت است از تاریخی که زمان رخ داد آن، مشخص نباشد. یعنی دارای هنگام‌شناسی نیست. اگر هم برای آن، هنگامی گفته می‌شود، بر پایه گمان و پندار است. بدین سان، با آگاهی بر هنگام‌شناسی تاریخ ایران کهن یعنی از زمان استقرار ایرانی‌ها در ایران ویژ تا فروپاشی نخستین دین – دولت باورمند به آیین زرتشت، دیگر از این دوران، نباید به عنوان عصر اساطیر نام برد بلکه باید از این دوره به عنوان دوران کهن و از تاریخ آن به نام تاریخ ایران کهن یاد کرد…

«مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» 

کتاب «مبانی حقوق عمومی در ایران کهن» نوشته محمد رسولی نیز به چاپ دوم خود رسیده است. این کتاب در ۴۰۰ نسخه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز